handdator

Visa fullständig version : Hjälp med val av propeller



Defuncta
2013-01-01, 16:30
Jag behöver propeller till min kamrabärande hexakopter som ska byggas ihop snart. Jag har tittat på lite olika varianter, men vilken ska man välja. Den ska ge så lite vibrationer som möjligt samt vara hållbara, vill ju inte att de går sönder i luften.

Kollat på graupner, xoar och div kolfiber. Vad säger ni andra?

Mvh Defuncta

Sickan
2013-01-01, 16:49
Du kommer säkert få många förslag :) Men jag flyger helst med Graupner på mina Quads och Xoar på min Octo.

Nu har jag monterat Graupner på Octon och beställt Xoar till Discon så jag får återkomma efter ytterligare tester :)

Jag har testat det mesta, allt från APC, GemFan med och utan kolfiber till rena kolfiberproppar.

--
S

Defuncta
2013-01-01, 16:52
Du kommer säkert få många förslag :) Men jag flyger helst med Graupner på mina Quads och Xoar på min Octo.

Nu har jag monterat Graupner på Octon och beställt Xoar till Discon så jag får återkomma efter ytterligare tester :)

Jag har testat det mesta, allt från APC, GemFan med och utan kolfiber till rena kolfiberproppar.

--
S

Märker du någon skillnad på graupner o xoar?
Själv har jag bara flugit min quad med billiga plast proppar hehe... Men tänkte kosta på mig något riktigt bra till hexan.

Sickan
2013-01-01, 16:56
Märker du någon skillnad på graupner o xoar?
Själv har jag bara flugit min quad med billiga plast proppar hehe... Men tänkte kosta på mig något riktigt bra till hexan.

Jag har inte hunnit testa Graupner på min Cinestar 8 ännu och Xoar till Discon har jag inte fått hem än.

Några APC eller GemFan sätter jag inte på igen på någon av mina farkoster
;)

--
S

Stiffe
2013-01-01, 17:11
Får man fråga vad dina dåliga erfarenheter gällande APC handlar om ?

Sickan
2013-01-01, 17:21
Får man fråga vad dina dåliga erfarenheter gällande APC handlar om ?

Jag har efter ihärdigt balanserande inte fått dem så bra som Graupner kommer direkt från fabrik. Beror kanske på mina balanseringsskills men jag har inte tid eller lust att hålla på med det :) Så jag får mindre jello med liten egen insats ;)

Tycker inte att navet och hålet känns lika exakt som på Graupner. Tycker även om den lite större pitchen på Graupner, passar min Disco bättre.

--
S

Stiffe
2013-01-01, 18:09
Jag har efter ihärdigt balanserande inte fått dem så bra som Graupner kommer direkt från fabrik. Beror kanske på mina balanseringsskills men jag har inte tid eller lust att hålla på med det :) Så jag får mindre jello med liten egen insats ;)

Tycker inte att navet och hålet känns lika exakt som på Graupner. Tycker även om den lite större pitchen på Graupner, passar min Disco bättre.

--
S

Ok min uppfattning är att det ibland är ojämn kvalité just på balansen på APC , många är bra direkt ur påsen och andra får man trixa lite med , ska prova Graupner framöver intressant

searay
2013-01-01, 18:32
Använder graupner e-proppar,funkar bra för mej på min hexa, har inte ens ballanserat dom,har beställt APC och kolfiber proppar
13 x 6 som jag ska prova på min nya hexa