handdator

Visa fullständig version : FPV-lördag, förslag?



Sickan
2013-01-03, 22:52
Det ser ut som Skåne får hyggligt väder på lördag :) Någon som har förslag på något/några trevliga ställen att flyga på? Kanske någon vill hänga på?

--
S

neu
2013-01-03, 23:27
Synd att jag inte hinner få min discovery tills dess och min quad dummar sig men sitter och bygger en EPP-FPV förhoppningsviss blir den klar tills på lördag, så om fler är intresserade kan jag nog hänga på.

Vet dock inte var som är bra och flyga bara det finns lite plats för mig att landa och starta. Funderar på kalkbrottet i Limhamn ni som vill utmana ödet kan flyga I kalkbrottet och vi som vill köra säkert kan flyga runt över fälten och den lilla ''skogen''.

Kenneth E
2013-01-04, 07:52
Jag har mina multisar på service och de är helt nedplockade allihopa.

Balsa regn

Jag kanske dyker upp ändå, fast utan multis, meddela var ni befinner er.

Sickan
2013-01-04, 10:06
Hmm, tyckte jag svarade?!?!

Hur som helst så låter kalkbrottet som en spännande plats att flyga på. Jag tänker nog åka dit efter lunch, vid 13-snåret :)

--
S

Kenneth E
2013-01-04, 10:34
Jag var inne på en FPV träff till våren i/vid Kalkbrottet. Det är ganska häftigt.

Flög när vi tränade mauserskytte, koolt med bilder rakt framifrån lite över kulbanan, när det smäller så skakade hela trikoptern av tryckvågen, anstånd 5 till 10 meter från mynningen. Nästa försök blir när killarna skall träna svartkrutsskytte. Tyvärr blev det inga bilder/film jag lyckades radera dem, vet inte vad jag gjorde för fel - men får skylla på att jag var tankspridd.

Maila gärna era ideer så sätter jag ihop ett schema som vi kan följa under året eller fram till sommaren i allafall.

Jag öppnar en tråd under meetings
Balsa regn

neu
2013-01-04, 15:31
Jag ska till MRFS flygfält imorgon känner att jag vill flyga med min epp-fpv för första gången i ett område som jag känner till och ska flyga med fler flygplan+behöver ha möjlighet att kunna ladda.

Hoppas att va där 12.30 om någon annan ska dit.

Stiffe
2013-01-04, 22:18
Har laddat allt jag har och de har lovat svaga vindar och uppklarnat väder från 10.00 , ska prova en del olika inställningar och kameror mm. . möjligt jag hänger på kalkbrottet, det finns med på min lista på spännande platser sen innan , Kenneth du menar vid skjutbanan

Neu finns det el på Kvarnlanda nuförtiden så man kan ladda ?

neu
2013-01-04, 22:49
jepp el finns, jag är nog där runt 11:15 istället för 12:30 blir där tills det är mörkt om jag inte lyckas krascha 3 flygplan och en quad :D

Defuncta
2013-01-05, 08:07
Låter skit kul, synd att man inte bor lite närmare.... Men de blir flygning här i varberg ist..

Sickan
2013-01-05, 11:11
Fegade ur och flög bara med Paparazzi Y6an på kalkbrottet. Drar vidare till flygfältet nu via McD :)

--
S

Kenneth E
2013-01-05, 11:21
Vad var det som gjorde att du fegade ur?

Jag har inte kommit hemifrån ännu.

Sickan
2013-01-05, 11:45
Mest att jag inte känner till området i fall man måste ner i gropen :)

--
S