handdator

Visa fullständig version : DJI F550 och Cut Off Type i Naza



Sipen
2013-01-05, 21:20
Hej!
Vad ställer in , vad är bäst? För och nackdelar!
Immediately eller Intelligent?

Peter

cyberpete
2013-01-05, 21:26
Jag kör helt utan cut-off på min. Använder mig av lipo varnare som jag ställer högt så har jag gott om tid att landa.

Av någon anledning litar jag inte på cut-off på Naza :)

cyberpete
2013-01-05, 21:28
I denna video flyger jag runt lite och min lipo varnare börjar tjuta. Har gott om tid att flyga tillbaka då jag ställt den högt.


http://www.youtube.com/watch?v=NDZD5roMW-o

Stiffe
2013-01-05, 23:15
Hej!
Vad ställer in , vad är bäst? För och nackdelar!
Immediately eller Intelligent?

Peter

Själv kör jag Immediatly den verkar enklast att hantera , det Cyberpete svarar på är Voltage monitorn som varnar då strömmen börjar sina och först en ledvarning och sen om det på lägsta inställningen autolandar genom att sjunka sakta , funkar bra tycker jag , flyger man Fpv och långt ifrån sig kan jag köpa att men inte använder den funktionen

Defuncta
2013-01-06, 09:46
Hej!
Vad ställer in , vad är bäst? För och nackdelar!
Immediately eller Intelligent?

Peter

Är man gammal rc helli pilot så tror jag att Immediately kan vara bra, men har man ingen vana av hellisar utan bara lite flygplan tror jag att Intelligent är bättre, för att om du drar av gasen för mycket så dör inte motorerna vilket jag kan tycka är tryggt.

Det enda som jag har upptäckt som negativt är att om man är VÄLDIGT högt upp tar det lång tid att komma ner, fördelen är väl att den alltid håller sig horisontellt när man dragit ner gasen så mycket som går.

Men ställ in det som du upplever är bäst, jag tycker de är en extra säkerhet men vi tycker alla olika :)

Sipen
2013-01-06, 11:42
Tack för era svar!
Då provar jag med intelligent till en början, har ännu inte börjat flyga, utan vill samla på mig så mycket info som möjligt innan första turen! Har fått till allt annat (tror jag), men det känns så! Något annat ni kommer på som kan vara bra att känna till?!
Peter

Defuncta
2013-01-06, 12:04
Tack för era svar!
Då provar jag med intelligent till en början, har ännu inte börjat flyga, utan vill samla på mig så mycket info som möjligt innan första turen! Har fått till allt annat (tror jag), men det känns så! Något annat ni kommer på som kan vara bra att känna till?!
Peter

Dubbelchecka att motorerna snurrar åt rätt håll samt att det är rätt propeller på var arm. Om du har gps var noga med att kalibrera kompassen samt monteringsmåttet i naza assistansen. Jag vet hur Nazan beter sig när man flyger med okalibrerad kompass :S, det var både farligt och kostsamt något som man aldrig kommer att göra om....

Sipen
2013-01-06, 17:16
Det har jag kollat och även fixat gps!

Sipen
2013-01-14, 10:27
Rätt propeller på var arm var det! :-) Kom på att jag bara skruvat dit dom, inte testflygit ännu, vilket kanske var tur!
Är dom märkta eller hur ser man höger vänster propeller? Inte ens tänkt på detta!
//Peter

Sickan
2013-01-14, 10:38
Ibland är de märkta men inte alltid, kan också vara märkta med olika beteckningar beroende på märke. Finns många standarder inom den här världen :)

Lättast tycker jag det är att se, om proppen ligger plant ska den rotera med den "höga" delen så den skär luften först.

http://www.arducopter.co.uk/uploads/6/7/0/2/6702064/1739166_orig.jpg

http://youtu.be/3L3x6yrHd-0

--
S

Sipen
2013-01-14, 10:49
Tackar! :-) Får kolla ikväll hur jag satt dom! :-)