handdator

Visa fullständig version : GoPro-sladd från Rangevideo



Sickan
2013-01-12, 14:11
Fick hem kabeln som man ansluter baktill på valfri GoPro-version häromdagen. Testade den på min HERO3 och den fungerade bra. En fördel är att den samtidigt laddar kameran :)

35836

--
S

StarvinMarvin
2013-01-12, 22:15
Jag har den också :D flög idag premiär med den och det va som en dröm :D dock har jag inte ström i min video ut på OSD'n så gopron dog mitt i flygningen o det blev svart.. tur man va i närheten av basstationen. vilket voltspann är det den ska ha?? 6-12v eller?
MVH // Matte

Sickan
2013-01-12, 23:20
Jag har den också :D flög idag premiär med den och det va som en dröm :D dock har jag inte ström i min video ut på OSD'n så gopron dog mitt i flygningen o det blev svart.. tur man va i närheten av basstationen. vilket voltspann är det den ska ha?? 6-12v eller?
MVH // Matte

Då ökar pulsen lite :)

Jag har 5v ut från EzOSDn och det är det GoPron vill ha. De säger att den har ett skydd mot för hög volt men vad det betyder vet jag inte, kanske plockar den ner den till rätt volt, hur som helst ska den inte bränna upp kameran i fall om man matar på med för mycket :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

StarvinMarvin
2013-01-13, 08:30
ja jag har också hört det. ska försöka få ut 5 volt nånstans men det är inte tvärlätt :P kanske plocka ut 2 celler ur drivaccen o köra me det.. blir runt 7.2v. får se vad den tycker om det.. jo jag tror bara det är ett övervoltskydd o inte nått som drar ner volten.

// Matte