handdator

Visa fullständig version : Simulatorflygare som vill börja på riktigt.



teamleader
2013-01-14, 10:12
Hej

Jag är nyregistrerad medlem sedan idag på detta forum och har tidigare tränat på att hovra, flyga baklänges flyga sidledes mm med RC helikopter i RF 6,5 RC simulator. Nu vill jag fortsätta öva fast i verkligheten istället, dvs utanför simen. Jag har tittat runt på nätet på olika helisar och fastnat mycket för denna modell http://rubinrc.se/product_info.php?cPath=1_40&products_id=1081. Är det en bra modell att börja med som 1:a gångs heli?

simonarvestrand
2013-01-14, 10:56
Jag började med en sådan, funkade riktigt bra.

teamleader
2013-01-14, 11:55
Jag började med en sådan, funkade riktigt bra.

Jaha men rekommenderar du den för mig?

simonarvestrand
2013-01-14, 13:07
Absolut, antingen sv eller Q modellen, Handlar du hos Rubin så kan du fråga honom vilken han rekomenderar av dom så ger han dig det bästa svaret, David på Rubin är otroligt hjälpsam och ärlig.

McRegor
2013-01-14, 13:58
Det underlättar väldigt mycket om du kan få hjälp av en rutinerad heli-flygare till en början - både för intrimning och för "undervisning". Skall du börja helt på egen hand så finns nog lämpligare kärror att börja med än en 450-heli...'
Det ser enkelt ut när rutinerade flygare lattjar med en heli men det är långtifrån lika enkelt när man står där i verkligheten själv...
Roger

simonarvestrand
2013-01-14, 20:15
Håller med mcr här, det finns något dom kallar för rtf även på helikoptrar, tro för allt i världen inte att det betyder
ready to fly!
Det va en hel del skruvande av en erfaren helikopternisse innan den va så bra som den bör vara.
En taskigt inställd helikopter är enormt svårflugen även för en som kan flyga.

Vet inte vart du bor men berättar du det så finns säkert någon vänlig själ i närheten som kan hjälpa till.

teamleader
2013-01-15, 09:26
Håller med mcr här, det finns något dom kallar för rtf även på helikoptrar, tro för allt i världen inte att det betyder
ready to fly!
Det va en hel del skruvande av en erfaren helikopternisse innan den va så bra som den bör vara.
En taskigt inställd helikopter är enormt svårflugen även för en som kan flyga.

Vet inte vart du bor men berättar du det så finns säkert någon vänlig själ i närheten som kan hjälpa till.


Jag bor i Hisings Kärra i Göteborg.

Fluf
2013-01-15, 09:32
Jag har en KDS450 S uppgraderad till SV, uppgraderad motor, KDS radio till salu i Göteborg.

Den är använd en säsong (har gått i backen) men ordentligt reparerad med originaldelar varje gång. Även slängt på LiPo lågvolt varnare på den.

Intresserad?

simonarvestrand
2013-01-15, 12:41
I Kungälv flyga det kds q åk dit nångång

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

BRUNDIN
2013-01-31, 08:48
Hej

är rätt grön själv på heli....
köpte en kds450s.... Skulle köpt en sv med en gång...
köp med mks servo*3, sjärtrotorblad,landingsställ och kds 900 gyro..(599 hos rubins)
väldigt stor skillnad på orginal gyrot
sen är det bara o skutta runt
hoppas det går bra.. :)
Med vänlig hälsning, brundin