handdator

Visa fullständig version : Teamleader specialmapp



teamleader
2013-01-20, 01:16
Hej

Tack för medlemskortet. Hur skapar jag en teamleader specialmapp här?

Jag kommer att få min Nine Eagle Solo Pro 228 levererad i nästa vecka. Nu när jag har medlemskortet och är medlem i RCFF kan jag flyga med denna nästan var som helst då?

36096

Ken1
2013-01-20, 07:34
Ja i princip.. har du någon äng/grönområde med inte alltför mycket folk så är det ju bra.
Eller varför inte en fotbollsplan t.ex. Vart du än tänkt flyga, håll koll på folkmängd , bilar och annat.
Nu är ju inte din heli såpass stor att den i sig är jätte farlig, men det kan ändå hända olyckor om man tappar kontrollen , speciellt i början av karriären.

DrHanke
2013-01-20, 08:52
Åh kul så snart har du nått att börja öva med på "riktigt" ! Skriv gärna lite om vad du tycker om helin och dina första äventyr :)

Det går tyvärr inte att skapa en egen "mapp" utan skriv så här i en tråd eller varför inte prova använda bloggen då har du en "egen mapp". Det går ju att kommentera bloggen om du vill ha svår på en fråga också. Du får prova dig fram :)

Våra regler finns att läsa här:
http://www.rcflyg.se/forum/cmps_index.php?pageid=sakerhetregler

Fråga gärna om det är nått du undrar över så ska vi hjälpa dig!

teamleader
2013-01-20, 10:23
Ja i princip.. har du någon äng/grönområde med inte alltför mycket folk så är det ju bra.
Eller varför inte en fotbollsplan t.ex. Vart du än tänkt flyga, håll koll på folkmängd , bilar och annat.
Nu är ju inte din heli såpass stor att den i sig är jätte farlig, men det kan ändå hända olyckor om man tappar kontrollen , speciellt i början av karriären.

Hej

Jag bor i Kärra i Göteborg och har en stor gårdsplan alldeles nedanför min lägenhet. Jag har lite svårt att ta mig ut till något flygfält då jag inte har någon bil och jag vet ingen inomhushall heller där det är tillåtet?

Rille Stark
2013-01-20, 11:02
Nu kan jag int mycket om helikoptrar, men det verkar vara en fin modell du valt i lämplig storlek! :)
Man blir lite intresserad av att skaffa en likadan när man nu läst på lite om modellen, men jag har ju prylar så det räcker. ;)
Solo Pro 228 är ju liten till storleken så det går säkert bra att flyga på en gårdsplan.

Ska man flyga inomhus så får man ta kontakt med de som driver hallen som man är intresserad av, vilket ofta är kommunen, och boka tid. Det brukar kosta en hundring eller två i timmen så det är bra om man är några som kan dela.

gamlingen
2013-01-20, 11:22
Hejsan ! Du skall alltid andvända ditt omdömme då det gäller att använda dina grejer. Det är du som bedömmer säkerheten både för dig själv och andra,gäller ju mäniskor och ägodelar. Det är inte helt ofarligt, olyckor händer. Mvh B-Å

teamleader
2013-01-20, 17:32
Nu kan jag int mycket om helikoptrar, men det verkar vara en fin modell du valt i lämplig storlek! :)
Man blir lite intresserad av att skaffa en likadan när man nu läst på lite om modellen, men jag har ju prylar så det räcker. ;)
Solo Pro 228 är ju liten till storleken så det går säkert bra att flyga på en gårdsplan.

Ska man flyga inomhus så får man ta kontakt med de som driver hallen som man är intresserad av, vilket ofta är kommunen, och boka tid. Det brukar kosta en hundring eller två i timmen så det är bra om man är några som kan dela.

Tack för dina fina ord. Jag har läst mycket och hört att den exklusivare varianten, som jag får levererad i nästa vecka, är byggd delvis i metall (rotorhuvud, stjärtbom/rotorhuset ochlandningsstället är i metall. Jag har också sett videor på tuben och alla som flugit den tycker den är otroligt lättflugen och stabil, har hört samma omdömen från reservdelsrc där jag beställde den från. Så det ska bli jättekul att få flyga den själv snart.

simonarvestrand
2013-01-20, 17:50
Maskiner i den storleken är inga som helst problem att flyga på mindre ytor.
Det är när du börjar komma upp i 450 och större som du bör börja fundera på om det är en säker plats.

teamleader
2013-01-20, 18:49
Javisst, jag tänkte blogga om den och kanske fixa lite bilder på den också.

teamleader
2013-01-20, 18:53
Maskiner i den storleken är inga som helst problem att flyga på mindre ytor.
Det är när du börjar komma upp i 450 och större som du bör börja fundera på om det är en säker plats.

Ok.