handdator

Visa fullständig version : Avgasfläns / Header till DLE 55RA



Lundmark
2013-01-23, 11:04
Hej!
någon som vet var man kan hitta en avgasfläns alt en komplett header till en dle 55RA?
RA:n har större avstånd på fästhålen och större avgasöppning in mot cylindern än vanliga dle 55 med sidoutblås.

Lundmark
2013-01-28, 23:31
36373
Blev att vattenskära ut en fläns och silverlöda lite lämpliga rör, märkligt att det inte verkar finnas färdiga flänsar/rör att köpa. :confused:

Kenolang
2013-01-29, 12:45
Har søkt etter denne selv, men ikke funnet noen flens... Vet jeg har sett det i en butikk, men finner ikke noe nå.
Bra det løste seg for deg!

Lundmark
2013-01-29, 18:22
Ja jag har inte kunnat hitta, mest troligt finns den att köpa inom snar framtid hos mtw eller krumscheid. DLE 55RA är väl ännu ganska ny på marknaden.
fram tills dess får man lösa det på egna sätt. :)

Tinman
2013-01-29, 21:31
Hej.

Eftersom jag säljer ett par av dessa fina motorer, 35RA och 55RA (rczhobby.c-sam.nu) har det legat lite i mitt intresse att kolla upp detta med headers. Efter lite letande hittade jag i USA: Macs Products.
De har headers till både 35RA och 55RA: http://www.macspro.com/headers_rear.asp, dessutom i tre olika utföranden verkar det som. Nu har det ju löst sig för dig, men för framtiden kan det vara bra att veta.
Lycka till!

Ola

Lundmark
2013-01-30, 18:44
Ja se där! Du har hittat, verkar som att man kunde beställa andra vinklar och höjder än vad som finns med i deras lista, vilket oftast behövs.
För det blir lite problem när man har motorn väldigt höger riktad, då blir både vinkeln fel samt att motorn blir förskjuten från centrum, så varje header blir lite mer modellanpassad, här skulle jag föredra MTW:s kulleds header (knuckle header) in mot avgasporten. Rikta in allt helt exakt och sen bara säkra med silverlod.
http://www.mtw-silencer.com/index.php/option/content/task/view/id/13/catid/9/Itemid/70
men verkar tyvärr inte finnas till motorer med bakutblås,

tack för tipset iaf! Om du skall ligga hemma med dle motorer så är headers en bra grej att ha på hyllan. :icon_pidu: