handdator

Visa fullständig version : Snabb svensk leverantör....



McRegor
2013-01-28, 19:55
Måste bara nämna att jag idag kl 17:32 la en beställning till Autopartner.
Kl 17:52 fick jag ett mail att paketet packats och skickats...:)
Mycket imponerande måste jag säga.
Nu får vi se hur snabb Posten är.
Hälsningar
Roger

numnutchris
2013-01-28, 20:12
Du är säker på att det inte bara är den automatiska förhandsbokningen du fått, dvs att den packats och "etiketterats" :)
(Ok, snabbt ändå)

Zkeeter
2013-01-28, 20:21
Nu är det visserligen inte samma firma, men ändå...
Betalade med mitt VISA 14:07 en söndag.
Hämtade hos min korvmojj måndag 11:12!
Är bra med Svenska leverantörer mellan varven... ;-)

Ovan beskrivning är något för dom svenska RC-firmorna kan konkurrera på!
Snabb och trevlig service! Jag betalar då gladerligen några extra kronor för ovanstående snabbhet....

Rille Stark
2013-01-28, 20:24
Jo, det är en härlig känsla när man får snabb respons! :)

Jag har haft liknande upplevelser från Autopartner & även från RCFlight, ML-Hobby & aiRCpro som jag handlade av senast. :D
Jag har varit nöjd även med andra som jag handlat av längre tillbaka, men på sistone har dessa 4 affärer haft grejor som passat just mina behov bäst.

En sak som är väldigt viktig för mig är att man kan se om sakerna finns på lager eller inte. :)

McRegor
2013-01-28, 20:28
I detta fall är det ett mindre paket så jag skulle nog bli förvånad om det inte ligger i brevlådan imorrn när man kommer hem. Men visst kan det vara nån form av förhandsavisering men jag är ändå rätt säker på att det tar max 2 dagar innan det ligger i brevlådan - och det är helt OK för mig.
Roger

Krålle
2013-01-28, 20:50
Dom flesta jag handlat av är snabba, men snabb och jäkligt bra service har MBS RC Models =
Magnus Svensson.

SteffeB
2013-01-28, 21:20
Helt annat område, men måste berätta! :)

Kl. 9 på morgonen en måndag mailade jag för först gången till "Northwest propshaft" i England för att fråga hur jag skulle mäta för att de skulle kunna tillverka en specialkardan till mitt bilbygge. (en 1:1 bil alltså) Kl. 12 hade betalningen gått igenom. Dagen efter dyker det upp en Jet pack bil runt lunchtid med paketet! Det kallar jag service det! :)

En annan kul grej var när jag beställde 3st svetslathundar (3 pappersbitar) ifrån millerwelds i Usa en fredag kväll. Kostnaden blev 76kr inkl frakt. På måndag dyker det upp en UPS bil på gården med brevet. Helt galet! :)

Timtimtim
2013-01-28, 21:53
Fick mitt paket idag som skickades från hong kong i lördags, DHL var det, skönt att få det levererat till dörren ibland också :)

Ålänning
2013-01-28, 22:30
Blir så dyrt när det går så fort... =)

McRegor
2013-01-28, 22:46
Blir så dyrt när det går så fort... =)
Dyrt - tja, 19 kronor är klart överkomligt...:)
Roger

frznlogic
2013-01-28, 23:17
Hehe, fick liknande service av Conrad.se för ett tag sedan. Beställde 3 1,5 meters usb kablar för 8 kr styck. Gratis frakt, alltså total kostnad 24 sek. 2 dagar senare kom 2(!) ups killar och lämnade paketet som dessutom innehöll en 300 sek rabatt kupong :-).

Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

pezon_
2013-01-29, 08:58
Hej!

Kan bara hålla med, Autopartner & RcFlight är grymt snabba med sina leveranser. Fick paketen från båda inom 24 timmar!
Om man dessutom räknar in att det är fraktfritt på order över 500:- på Autopartner blir det svårt att motstå att beställa mer från dom. Hoppas bara dom breddar sitt sortiment ytterligare (Hint: HXT900) så man slipper leta efter andra leverantörer.

Har beställt några paket från England och trots att dom är i kuvert-storlek så tar det minst en vecka innan dom hittar fram till min brevlåda och frakten hamnar på £2-10 även för smågrejer.

Mvh
Fredrik

numnutchris
2013-01-29, 09:53
Hej!

---
(Hint: HXT900)
---
Mvh
Fredrik

Hint:

http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=39
(fast inte fraktfritt över 500 heller)

simonarvestrand
2013-01-29, 10:25
Har inte testat auto än men rcflight och rubinrc har båda varit snabba alla gånger.
Rubinrc funderar jag på om han inte mutar posten eller nått, kommer 98% av gångerna dagen efter

bem
2013-01-29, 11:20
Håller med jag också, Autopartner och RcFlight har alltid levererat snabbt det jag handlat där.

/Bo

helifanatic
2013-01-29, 11:26
instämmer helt autopartner,rcflight,rubin är grym service :)

Fredrik_W
2013-01-29, 11:58
Om MFT och Full Kontroll har prylarna i lager så har jag alltid fått det jag har beställt nästa vardag, det har aldrig klickat. Jag tycker att vi har kanonbra handlare i det här landet.

// Fredrik W

Joacim
2013-01-29, 12:19
Om MFT och Full Kontroll har prylarna i lager så har jag alltid fått det jag har beställt nästa vardag, det har aldrig klickat. Jag tycker att vi har kanonbra handlare i det här landet.

// Fredrik W

Vi bor i Sverige, det finns alltid nått att klaga på ;) fasen va vi kan muttra å gnälla om allt och inget :) det hör ju till ovanligheterna att man tackar eller berömmer framförallt butikerna.

pezon_
2013-01-29, 15:06
Hint:

http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=39
(fast inte fraktfritt över 500 heller)

Beställde bland annat 6st HXT900 från dom!

McRegor
2013-01-29, 16:31
Beställde bland annat 6st HXT900 från dom!
Om du inte redan gjort det så testa gärna detta servo - http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=479
Jag tycker personligen att det är bättre - men smaken är som bekant som baken...:)
Roger

McRegor
2013-01-29, 18:54
Du är säker på att det inte bara är den automatiska förhandsbokningen du fått, dvs att den packats och "etiketterats" :)
(Ok, snabbt ändå)
Yes - jag är 100 % säker för den låg i brevlådan idag...:)
Roger

Petrik59
2013-01-30, 11:06
Hej!

Kan bara hålla med, Autopartner & RcFlight är grymt snabba med sina leveranser. Fick paketen från båda inom 24 timmar!
Om man dessutom räknar in att det är fraktfritt på order över 500:- på Autopartner blir det svårt att motstå att beställa mer från dom. Hoppas bara dom breddar sitt sortiment ytterligare (Hint: HXT900) så man slipper leta efter andra leverantörer.

Har beställt några paket från England och trots att dom är i kuvert-storlek så tar det minst en vecka innan dom hittar fram till min brevlåda och frakten hamnar på £2-10 även för smågrejer.

Mvh
Fredrik

Är inte Autopartner "agent" för PowerHD (motorer & Servon)? Kanske blir lite fel då att även sälja HXT servon.
Men jag håller med, vill man ha billiga 5 - 9 gram servon så är HXT mycket bättre än PowerHD.
Har kört med HXT500 på höjd & sida (Hitec på skeven) på mina inomhusplan och varit nöjd. Jag brukar beställa en årsförbrukning HXT servon och GWS 8043 proppar från HK.

jocke1963
2013-01-30, 11:49
Hehe, fick liknande service av Conrad.se för ett tag sedan....

Tyvärr inte samma erfarenhet av Conrad.se. Beställde en Multiplex Funjet där för 3-4 år sen, då de hade extrapris på den. Frakten gick på nån hundring har jag för mig. Efter 3-4 dar mailade jag o undrade om de skickat. Fick till svar att de inte har ngt lager i Sverige, allt skeppas från Tyskland. Tog 7-8 arbetsdagar för att få hem paketet. Men de kanske skärpt upp sig nu, det va ju som sagt några år sen..

PeterJ
2015-04-23, 22:09
Jag får väl också ge en eloge till rcflight. Dom får iväg grejorna nästan innan man beställt dom. Nu senast hade jag grejorna i handen ett dygn och två timmar efter jag beställt dom och då tog det 20 minuter att åka in till hämtningsstället också.
Bra jobbat!

Flygsmurfen
2015-04-24, 17:36
Får också ställa mig upp och hylla just RC-Flight.
Skickade en lite allmänt hållen produktfråga till 5 kända handlare tidigare i vintras.
Var på jakt efter nät.agg mm och var lite rådvill. (Fick många bra svar i tråd här men inget som triggade köpknappen).
RC F svarade omg med bra råd och "säljande" argument.
Nästa handlare svarade efter nästan 2 v att man kollar och återkommer. Övriga sket i det.(???).
Gissa var mina sekiner hamnade :-) RC Flight är alltid förstahandsvalet.
Förutom bra service och priser har de en bra sida där det framgår vad det är man köper.
Avskyr sidor med små bilder, obefintlig dokumentation mm. Jag vill beställa rätt fr början och slippa returer och felköp.

// Mats W

mogge
2015-04-24, 17:42
Jaha du Flygsmurfen och Roger! Det är fredag em och jag mår väl. Håller på att passa in nya proteser på min stora Spit. Kan ni tänka Er att jag funderade på att handla några saker från Rc.Flight. Hann inte tänka färdigt förrens det skramlade i brevlådan med grejer från Rc-Flight. Precis det jag ville ha. Slå det om ni kan.
Hepp-

Thomas
2015-04-24, 18:27
Det finns utlandsleverantörer som är snabba också när det gäller.
För nåt år sen beställde jag prylar från Kina (var annars?), har tyvärr glömt från vilken säljare.
Jag lade beställningen en söndagskväll, och på onsdagen knackade en FedEx-budbärare på dörren och ville leverera!
Tre dagar från Kina! DET kallar jag snabbt............

karstena
2015-04-28, 08:06
ja Thomas, den oplevelse havde jeg også.
Jeg handlet her http://www.pw-rc.com. Jeg skrev mail og spurgte om nogle ting om fredagen og bestilte da. Om onsdagen etter lå der en pakke og ventet på mig ved den lokale handler.

Mr X
2015-04-28, 08:40
Beställde från en svensk firma och glömde bort saken och ett år efter fick jag prylarna så den firman var snabbare än minnet.

Jocke H
2015-05-13, 12:07
Beställde ett iFlight cc3d av Autopartner i måndags och kom i lådan igår tisdag. Snabbt som attan. Nu återstår bara resten, montera i hexan och programera den. Måste leta lite på tuben om hur man gör.

SamuelLindberg
2015-05-16, 21:18
Autopartner har varit bra för min del. Snabba leveranser och svar på mail! Har dock inte behövt testa dem med någon reklamation eller dylikt. Fast det är kanske inte så vanligt i RC världen eftersom man sliter ut prylarna om man flyger/kör m.m.

senmathal
2015-05-16, 23:45
All denna snabbhet får mig att tänka på Ronny Eriksson som berättade om Kirunagrabbarna som skröt över vem som hade snabbasta farsan. Vann gjorde han vars farsa slutade kl fem på LKAB och var hemma kvart i.

/Mats