handdator

Visa fullständig version : Naza attitude gain



Defuncta
2013-01-31, 19:48
Jag provflög min första Y6:a idag och hade ställt attitude gain 80/80 då jag läst på rcgroups att många tyckte att det skulle vara lågt. Men jag upplevde att den liksom gled i luften typ som bambi på hal is.

Kan detta ha med attitude gain att göra eller är det något annat som är fel?

mvh Defuncta

Stiffe
2013-01-31, 20:29
Var det när du hade den i Atti eller GPS atti

simonarvestrand
2013-01-31, 20:55
Om du kör den i atti så skulle jag nog snarare gissa på att det är gain på ail/pitch som är för låg.
Men lite svårt att säga när man inte provflugit den :)

Defuncta
2013-01-31, 21:10
Jag flög i gps läget

2013-01-31, 22:19
Med låg atti gain så reagerar den väldigt segt. Ungefär som om man försöker försöker springa och vända på is tycker jag.
Lägg atti-justeringen på en ratt på dosan och vrid upp värdet tills du tycker att den känns lagom rapp.
Jag tror att jag har mina atti på 125

simonarvestrand
2013-01-31, 23:07
Men som jag alltid säger. Vad andra har för gain nivåer är ointressant om ni inte har exakt samma setup,

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2013-01-31, 23:29
Jo, absolut. Det var därför jag rekommenderade att använda en ratt på radion. Attitude gains justerar, som jag har förstått det, endast hur snabbt nazan ska reagera på inputs från piloten och hur snabbt den stannar när man släpper spakarna.
Det är inte lika svårjusterat som basic gains

Defuncta
2013-02-01, 05:37
Jo, absolut. Det var därför jag rekommenderade att använda en ratt på radion. Attitude gains justerar, som jag har förstått det, endast hur snabbt nazan ska reagera på inputs från piloten och hur snabbt den stannar när man släpper spakarna.
Det är inte lika svårjusterat som basic gains

men då borde man ha höga atti gains å justera d/r på radion?

simonarvestrand
2013-02-01, 08:26
Visst kan du slänga på expo i radion , men jag rekomenderar nog att justera in i nazan istället känns bara bättre iallafall för mig :)

Förstår din tanke PÖ och det är ett kanon bra tips, även om jag lyckats få saker att gå åt skogen tackvare att jag råkat slinta på ratten,

Anledningen att jag ständigt trycker på när folk skriver ut vilka gain nivåer dom har är för att jag vid ett flertal tillfällen fått hjälpa folk få igång deras quadar efter krash och fått samma information varje gång som lyder ungefär såhär
" Jag ställde ju in den precis som nån på rcg rekomenderade för nazan" Samma sak för kk m.f.l

Vi som håller på med maskinerna känner ju till detta men inte en som precis håller på att lära sig.