handdator

Visa fullständig version : Ni som flyger MK



Stiffe
2013-02-03, 21:44
Hej

Har i helgen testat att flyga MK som jag fått välvilligt fått låna av Appcam en Mk XL hexa och det var väldigt stor skillnad mot WKM , allmänt drögig svårt att hålla level osv man fick styra hela tiden typ , testade GPS atti hold osv. testade även easy setup och normal men liknande prestanda , förstår ju att man måste jobba med inställningar men trodde den skulle flyga bättre i grundinställningarna ?? har kalibrerat allt enligt manual

Känner ni igen er eller det är något problem på just den ?

Sickan
2013-02-04, 00:29
Nej, jag tror inte jag känner igen mig ;) Vad betyder drögig?

Tycker än så länge att min Cinestar 8 med MK flyger bättre än WKM. Men jag är å andra sidan nybörjare på WKM och har precis börjat trimma in den. Dessutom är det en Y6a, så det är svårt att jämföra rakt av.

Cinestaren ligger väldigt fint i luften, både i alt. hold och pos. hold. Än så länge klarar den byig vind bättre tycker jag.

Om det är något fel på den du lånat, det vet jag inte, tyvärr.

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

DrHanke
2013-02-04, 13:39
Låter definitivt som att den du lånat för provflygning inte alls är inställd korrekt. Den ska stå helt stilla i alla ledder när du släpper spakarna i både PH, AH lägena. I helt manuellt läga så kan den drifta något som man får korrigera. Vad gäller drögigheten så lika med det, inställningarna är förmodligen så för att den skall vara snäll.

Skillnaden på WKM vs MK är i första hand inställningarna, WKM har ett interface där gemene svensson som inte hajar vad han håller på med kan få skiten att flyga hyffsat medans MK är inte förlåtande alls utan kräver att man förstår en hel del teknik för att få den att bli som man vill.

Rätt inställda vill jag nog till stor del hävda att båda är i stortsett likadana, hittills tycker jag att MK hanterar vind bättre än WKM men som sagt ren smaksak tror ja.

Stiffe
2013-02-04, 16:51
Tack för svaren , om man kollar lite på forum så är det den allmänna synpunkten , MK är krångligare att ställa in bra men tåler vind lite bättre , jag provade 2 grundinställningar som sagt easy och där kan jag förstå att den var seg som tuggummi men sen testade jag normal och då borde den bli bättre med det , den var rappare på styrutslag men fortsatt svårt att vara stabil och stå stilla