handdator

Visa fullständig version : Ta aldrig den där sista svängen



simonarvestrand
2013-02-04, 17:03
Ta aldrig den där sista svängen när du egentligen tänkt att du skall landa.
Och beställ aldrig nya reservarmar till en f450 och sedan dagen efter ge dig ut och flyg.

Trodde tills denna helgen kom att djiarmarna va oförstörbara , har gjort brutala krasher med den
utan att dom gått av , men några minusgrader och trädkramande talade om hur det verkligen är.

Obs. Filmen är redigerad via teamviewer på en lunchrast, med blandat resultat.
en del skumma saker och färger i filmen.


http://www.youtube.com/watch?v=mhrSlEdzfTs

Blomster
2013-02-04, 18:11
Men va .. .nä den såg inte kul ut :worked_till_5am:, ö inte många som fått en bild på sin quad underifrån hehe med onboardkameran.
36577 vid ca 3:40 efter första varvet

simonarvestrand
2013-02-04, 18:42
Tanken va att göra en paus i filmen där. rätt coolt att gopron släppte.
Tror det va spänningssafen som slog in när jag försökte pressa över trädet , det hände inte så mycket som det brukar göra.
8st hobbyking armar bör landa hos mig imorgon eller övermorgon så snart är den i luften igen.

Dock lite jobb att få klöverantennen rak igen den är lite tilltuffsad :)

markusb
2013-02-04, 21:16
Bra flygning med tråkigt slut. Är det lipo cutoff igång på den?

Sickan
2013-02-04, 21:21
Japp, armarna går av när det är kallt ;)

--
S

HangerS
2013-02-13, 08:16
Hej!

Kan ju passa på att presentera mig. Jacob heter jag och har precis kommit kommit igång med FPV efter ett
par års uppehåll från RC flygningen.

Är det fler FPV intresserade här från skåne?

Tänkte låna tråden och säga att den där första flygningen kan ochså vara ganska förödande..
Det är tydligen inte så smart att vara stressad på att få testa nya FPV brillorna och gå ut i lätt snöfall...



368563685736858

//Jacob

markusb
2013-02-13, 08:31
Det är alltid svårt att hålla sig från att testa nya leksaker, även om man vet att förutsättningarna inte är dom bästa..
Synd att det resulterade i en dyr landning.

En del av hobbyn tyvärr.
Tycker själv att jag blir fegare och fegare hela tiden.
Hänger väl ihop med att byggena blir dyrare och mer seriösa efter hand som man sjunker djupare in i hobbyn.

HangerS
2013-02-13, 08:48
Så sant så.
Det blev ju i alla fall en bra anledning att beställa ett discovery chassi i stället :D

Sickan
2013-02-13, 10:20
Så sant så.
Det blev ju i alla fall en bra anledning att beställa ett discovery chassi i stället :D

Mycket trevligt FPV-chassi som är stryktåligt :)

--
S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Kenneth E
2013-02-13, 10:55
Ta det lungt och håll alltid plånboken varm nära hjärtat.

frznlogic
2013-02-13, 21:27
Kommer att tänka på ett mmorpg jag brukade spela, eve online... Det fanns ett visdomsord man kan ta med sig därifrån, "if you can't afford to lose it, don't fly it."

Passande känns det som :-)

Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

UndCon
2013-02-14, 07:36
Kylan är anledningen till att jag inte flugit ute på länge...för bekväm för att stå still och frysa :)