handdator

Visa fullständig version : Diversity



lassebetong
2013-02-19, 08:21
Blev inspirerad och fick hjälp av Blomster med bygget av en helical antenn.
I samma veva så byggde jag om min antennatracker, med lite servocity komponenter.
Nu skall jag väl inte behöva använda mig av diversity egentligen, men har ett par mottagare och en http://www.rangevideo.com/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=216 liggande.
Tänkte ha en SPV och en helical.
Problemet är att min micro diversity controler bara behandlar video och kordinaterna skickas ju via en ljudkanal.
Blir det knas om jag skarvar två ljud till en utan att gå via en diversity controler?

LAB
2013-02-20, 19:20
VAAAAAAAAAAAAAAA menar du?

Timtimtim
2013-02-20, 20:14
Köper gärna din Diversity controller ;)

DrHanke
2013-02-20, 20:14
Nja du, risken finns ju att ljudet kommer i ofas. Eller? kanske inte ett problem, varför inte prova helt enkelt? Annars kan man ju gissa att den med Helicalen kommer ha bäst mottagning så koppla ljudet till den. Diversity med SPW och Helical ser jag mer som en säkerhet ifall trackern får fnatt så har man en som är runtom strålande och ev kan rädda en i stället för ingen bild?

lassebetong
2013-02-21, 06:11
VAAAAAAAAAAAAAAA menar du?

Mmmm du har nog bara halkat in på fel forumdel.
Kanske kan hjälpa farbror på traven. :sarcastic:

http://www.rcflyg.se/forum/forumdisplay.php/190-Nybörjare

lassebetong
2013-02-21, 06:14
Nja du, risken finns ju att ljudet kommer i ofas. Eller? kanske inte ett problem, varför inte prova helt enkelt? Annars kan man ju gissa att den med Helicalen kommer ha bäst mottagning så koppla ljudet till den. Diversity med SPW och Helical ser jag mer som en säkerhet ifall trackern får fnatt så har man en som är runtom strålande och ev kan rädda en i stället för ingen bild?

Jo jag har ju tidigare enbart haft trackern och det har fungerat klanderfritt.
Men nu hade jag ju prylarna liggande och tänkte ev använda det bara ifall att så att säga.
Men det är väl bara att testa helt enkelt.

simonarvestrand
2013-02-21, 07:14
Kör hårt. men berätta när du testar :)

Docktorn har nog en poäng iallafall , koppla ljudet till den som borde klara sig bäst.