handdator

Visa fullständig version : fatshark RCV 922 dåliga ?



Kjelle köttspak
2013-03-04, 13:39
såg ett par till salu men backade när jag såg att någon skrivit att de är typ oanvändbara.

Är det att dom är otydliga i kanterna så att man inte kan läsa av osd:n ?

säljs tillsammans med blackstork osd syns den bra i dom brillorna ?

finns det någon som tycker dom är bra ?

Tack på förhand

frznlogic
2013-03-04, 23:07
Tja, jag har kört med dem i snart 3 år tror jag. Älskar dem, väldigt bra fov i jfr med andra glasögon jag känt på. Visst, man måste ha dem på i exakt rätt vinkel annars är kanterna dåliga, men jag kan leva med det.

Däremot är jag mycket nyfiken på nya base hd och attitude hd när de kommer, kanske blir en uppgradering beroende på vad folk säger om dem.

Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

Timtimtim
2013-03-04, 23:17
Base HD och Attitude HD är inte aktuella längre, istället Dominator HD!

lassebetong
2013-03-05, 09:18
Har själv ett par 922or och tycker de är helt ok.
Lite suddig i kanten kan de vara i vissa lägen, men har själv sedan länge kastat ut OSD och har inte behov av att läsa siffror.
Själv är jag lite sugen på Dominator HD som förhoppningsvis kommer snart.
De skall väl också ha en skaplig FOV

2013-03-05, 13:05
Hej Kjelle
Det var nog min kommentar du läste :-)

Det verkar finnas många som är nöjda med sina 922:or också men jag kommer inte överens med dom. Bilden vill som aldrig riktigt vara i fokus.

Nu har jag fått hem mina nya AttitudeSD och dom tror jag att jag kommer trivas med. Jag har inte provflugit än men bilden är bra och kvalitetskänslan helt godkänd

Boopidoo
2013-03-05, 19:14
Jag gillar verkligen mina FS Aviator. Dels att de är en allt-i-ett-lösning som fungerar ypperligt men även FOV som ger en grym känsla när man busflyger lågt. :)

Men... de upplevs lätt som suddiga och oskarpa av flera anledningar, dels är det den stora FOV som gör att bildytan upplevs större, mao varje pixel blir större och det upplevs mindre skarpt än om det var en smalare FOV. Det andra är att kanterna kan upplevas oskarpa om man ska läsa av en OSD. Detta beror säkert också på den stora FOV.

En stor fördel är att det går att flytta skärmarna individuellt i sidled vilket också påverkar vilken del av skärmen som upplevs oskarp om man använder OSD. På så vis kan man ställa in så att man ser vitala värden innan och under flygning.

Köp dom! Är det dessutom med inbyggd 2.4Ghz-mottagare är de snart en raritet, inte lätt att få tag på nuförtiden.

iceool621
2013-04-08, 22:15
Är det någon av er som vill sälja så är ja intresserad...