handdator

Visa fullständig version : problem med h quad



Data Dan
2013-03-17, 22:09
Hej Har en h quad med kk2 v1.5 som hovrar stabilt men så fort jag flyger framåt eller bak så tappar jag mycket höjd skall det
Vara så eller har jag gjort något fel i inställningarna OBS rotation tappar ingen höjd

PatrikE
2013-03-18, 10:37
Man måste konstant jobba med trottel när man flyger helikotermodeller.
Så fort man tiltar den så kommer den att "Glida" åt samma håll som lägsta punkten pekar.
Bara att gasa på för att hålla höjd.


OBS rotation tappar ingen höjd
Funkar iom att den ligger plant i luften.

Sickan
2013-03-18, 11:06
Om man inte har en FC som hjälper till det så är det precis som Patrik skriver. När jag hoppar mellan t ex Nazan och CC3D så blir jag lite förvirrad ibland :)

--
S

simonarvestrand
2013-03-18, 13:42
Men om inte jag minns fel så har kk2 en funktion som automagiskt ger mer trottle i stable läget?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Data Dan
2013-03-18, 16:45
jo det trodde jag oxå men nu så förlorar jag inte 10cm utan 1-2 meter i höjd och detta vid små spakrörelser kan jag ha missat någon inställning eller

simonarvestrand
2013-03-18, 19:32
borde vara så att du skall öka på nått värde i stable menyn, kommer inte ihåg nu vad som finns där. hinner inte kika på min förens helgen.

berthrsd
2013-03-27, 08:57
KK2 har endast "Height dampening" som använder sig av accelerometern för att dämpa höjdskillnaderna något. Skall inte förväxlas med "Altitude hold" på Naza och liknande kort med barometer eller sonar. Oftast försöker jag undvika Height dampening på KK2 då trotteln tenderar att kännas lite "slapp", och då det ändå inte fungerar särskilt bra. Bättre att lära sig hantera trotteln ordentligt från början.