handdator

Visa fullständig version : DVR Recorder from Foxtech



remsan
2013-03-19, 07:47
Testade imorse DVR Recorder från Foxtech med 5.8GHz FPV med Turnigy FPV Camera 700TVL
Roligt att se att bilden är fortfarande där när man går runt huset :).
Jag använder Bluebeam Whip Antenna Set från readymaderc.


http://www.youtube.com/watch?v=eXpk24ohEcw

Boopidoo
2013-03-19, 19:06
Vad är det för upplösning och bitrate?

remsan
2013-03-19, 19:24
DVR Recordern sparar en avi fil med följande:

Bit Rate: 5.15 Mbps
Video Tracks: (XVID), 720 x 576, 25 fps, 4.97 Mbps
Audio Tracks: MS ADPCM stereo, 22.050000000000001 kHz, 178 kbps

Timtimtim
2013-04-09, 22:31
Är det denna? http://www.foxtechfpv.com/dv02-portable-d1-av-recorder-p-541.html

remsan
2013-06-27, 20:29
Japp. Det är den.

simonarvestrand
2013-06-27, 23:11
beställde en från readymade idag , precis samma pryl :)

Copterdude
2013-06-28, 12:04
beställde en från readymade idag , precis samma pryl :)
Grattis, den är värd varenda krona. Den är tillräckligt liten för att inte vara ivägen och display som är helt okej för att se vad som händer och så man ser att inspelningen funkar innan man drar iväg (dock för liten för att flyga med, iaf när jag provade hehe). Dessutom är inspelningskvaliten riktigt bra.

Det enda som var dåligt förut som dom fixat nu (tror jag) är att om man drar ur/krashar videosändaren så kunde dvr:en hänga sig på grund av den snabbt skiftande signalen. Det fixade dom dock med en firmware tror jag där dom sänkte bitraten lite grann för att motverka hängning.

simonarvestrand
2013-06-28, 12:08
Grattis, den är värd varenda krona. Den är tillräckligt liten för att inte vara ivägen och display som är helt okej för att se vad som händer och så man ser att inspelningen funkar innan man drar iväg (dock för liten för att flyga med, iaf när jag provade hehe). Dessutom är inspelningskvaliten riktigt bra.

Det enda som var dåligt förut som dom fixat nu (tror jag) är att om man drar ur/krashar videosändaren så kunde dvr:en hänga sig på grund av den snabbt skiftande signalen. Det fixade dom dock med en firmware tror jag där dom sänkte bitraten lite grann för att motverka hängning.

Kul att höra att man gjort ett vettigt köp, har kollat länge men aldrig kommit så långt som beställning innan.


läste lite i efterhand om det och om inte jag fattat fel så borde man sagt till om det på readymade så dom la in en egen firmware för i orgnialet så finns hägningsrisken kvar.

remsan
2013-06-28, 12:51
Det stämmer, min hänger sig om jag kopplar bort batteriet innan jag stoppar inspelningen.
Dock har jag inte kollat efter ett nytt firmware.
Jag är super nöjd med den. Oftast kan andra titta på det jag ser i glassögonen när man flyger.

remsan
2013-07-01, 09:44
Här är även en test med 1.2Mhz som jag gjorde igår.


http://www.youtube.com/watch?v=HFXhgfie7mc

Copterdude
2013-07-01, 10:04
Här är även en test med 1.2Mhz som jag gjorde igår.


http://www.youtube.com/watch?v=HFXhgfie7mc


Synd bara att tuben komprimerar så hårt med SD matrial, orginalfilen ser alltid mycket bättre ut på datorn och det är aldrig några komprimeringsartifakter. Såg att nån skrev att om man skalar upp till HD i videoredigeraren så komprimeras det inte lika mycket sen när man laddar upp.

Blir så trist att titta på annars när det grötar ihop sig med komprimeringsartifakter om man gör flygvideor man vill visa t.ex. Jag kommer försöka detta på mina och se hur det går.

Kommer posta resultatet i denna tråd senare idag.

remsan
2013-07-01, 12:28
Ser fram emot resultaten :)

Copterdude
2013-07-01, 13:59
Ser fram emot resultaten :)

Skillnaden blev marginell i Youtube. Lite bättre men fortfarande mycket block artifakter. Detta i standardupplösningen som visas i youtube och när man lägger in på forumet. Man kan byta till 720P och då blir det givetvis bättre men oftast så går det inte då youtube är så segt.

Provade även Vimeo och där vart standardupplösningen klart bättre, inte alls like grötigt. Sen när man slår över till HD så funkar det jättebra. Bara färgerna som inte är exakt lika bra som orginalet men det kan ha med codecs att göra.

Min rekommendation är att använda både Youtube och Vimeo. Youtube för att dom flesta forum har direktvisning för dem och Vimeo när man vill se/visa filmen i bästa kvalite.

Här är Youtube varianten jag gjorde, försökte mixa in lite hd matrial så dom skulle öka på bitraten.
La dock in musik så vet inte om den går att kolla på... I Vimeo kan man ha vilken musik man vill.

Här är resultatet om du vill se. Speciellt stor skillnad i skuggiga partier där Vimeo är mycket bättre, minimalt med blocking.

Youtube

https://www.youtube.com/watch?v=yDOzrwg8qSk

Vimeo varianten


https://vimeo.com/69463776

remsan
2013-07-01, 14:37
Tackar! Vilken skillnad mellan youtube och vimeo!
Fin editering och musik val också :)

Copterdude
2013-07-01, 14:40
Kul att du gillade den :)

Här är screenshots som visar skillnaden. Vimeo bilden blev något liten och oskarp i previewfönstret men om man bortser från skärpan och kollar på blockingen så ser man att vimeo ser betydligt bättre ut.



395973959839599

Timtimtim
2013-07-03, 15:52
Är PV700 från bevrc samma pryl måntro?

Copterdude
2013-07-03, 16:33
Är PV700 från bevrc samma pryl måntro?
Jupp. Bara Japan varianten som är lite annorlunda vad jag förstått. Alla andra ska vara samma Foxtech, Bevrc, RMRC.

simonarvestrand
2013-07-03, 21:09
Gjorde första inspelningen med min idag, blev riktigt bra. så grymt smidig att använda är den också

Timtimtim
2013-07-03, 21:34
Blev en beställning på en från bevrc + att det blev lite annat smått och gott (fri frakt över 200USD):icon_pidu:

Henke.a
2013-07-03, 21:41
Är ute efter något som kan spela in fpvkameran, är detta något ni rekommenderar? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

simonarvestrand
2013-07-03, 21:55
körde med min rm1000 idag och får nog säga att det blir riktigt bra. kanske lite matt i färgerna men ändå helt klar godkänt, sen är den ju så brutalt liten så den får plats vart som helst när man ska ut och flyga.

remsan
2013-07-04, 06:59
körde med min rm1000 idag och får nog säga att det blir riktigt bra. kanske lite matt i färgerna men ändå helt klar godkänt, sen är den ju så brutalt liten så den får plats vart som helst när man ska ut och flyga.

Kul att ni gillar den också. Jag har min i en liten plast låda som är fast spänt med buntband på stativen till grundstationen.

simonarvestrand
2013-07-04, 07:02
Kul att ni gillar den också. Jag har min i en liten plast låda som är fast spänt med buntband på stativen till grundstationen.

Min kommer vara i ett litet fack på ryggsäcken.
fick klart min ryggsäck igår så nu lyfter jag ur crosshairantennen och rycker ur några kablar ur ett fack pluggar i min ena mottagare som sitter på ett enbensstativ och pluggar i acc och goggles och flyger.

Timtimtim
2013-07-11, 23:34
Min stängde ner inspelningen efter 5minuter idag, ingen aning varför. Hur fungerar senaste firmware från foxtech, någon som kör den?

remsan
2013-08-01, 12:31
Jag har inte uppdaterat med den senaste.
Kan det vara batteriet som var inte full laddat?

Copterdude
2013-08-01, 19:41
Min stängde ner inspelningen efter 5minuter idag, ingen aning varför. Hur fungerar senaste firmware från foxtech, någon som kör den?

Enda gången min lagt av är antingen om jag dragit ur strömmen till sändaren under inspelning eller om batteriet varit nära på att ta slut. Det förstnämda är inte en så bra egenskap direkt men jag har inte uppdaterat firmwaren på min.