handdator

Visa fullständig version : DT750 vs NTM 28mm 750kv



lahjnuz
2013-03-30, 22:33
Hej,
Mina hextronik DT750kv har börjat krångla och jag funderar på utbyte. Det jag tittar på just nu är NTM 28-30A 750kv motorerna. För tillfället svingar jag 1245 SF-proppar och är jäkligt nöjd med effekten jag får och lyftkraften. Vill absolut inte gå ner och känner inget behov av att öka heller. Flyger med 30A Plush.

Är det nån som har nån erfarenhet utav NTM-motorerna jag talar om. Eller ens förstår sig på dethär och kan avgöra ifall jag kommer behålla prestandan vid ett eventuellt byte.

Det är en tricopter på ca 1250g som går på 3s vi snackar om. Andra förslag på setups ni prövat är välkommna!

Fredda
2013-03-31, 08:34
Jag har kört med båda motorerna du nämner i min tricopter. NTM fungerar bra dom med. Dock har jag aldrig testat med 12", bara 10 o 11. NTM har ju bättre proppellerfastsättming helt klart.

Nyligen uppgraderade jag trin med dessa motorer
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25556__AX_2810Q_750KV_Brushless_Quadcopter_Motor .html

Något dyrare än NTM men dom slår dessa med hästlängder. Jag fick 2 minuter längre flygtid med dessa motorer.
Enda nackdelen är att dom e kroniskt slut i lager.

lahjnuz
2013-03-31, 11:44
Okej, ja jag är lite rädd att jag bränner motorn om jag vispar 12".

Polaren har AX på sin quad, jag älskar också dom. Sjukt bra. Men aldrig i lager som du säger...

LeoR
2013-05-02, 21:13
Dt750 är väldigt bra motorer för sin billiga peng men dem har några nackdelar. Dels så kan kullagrena sega ihop efter ett tag men dem kan bytas ut mot bättre. Shaften är också ganska mjuk och böjs lätt vid krasch. rekommenderar att kapa ner dem så mycket som det går. sladdarna är också lite av det sköra slaget så att lägga en klick snabbepoxy skadar inte. Väljer personligen dt750 framför NTM trots dess superba balansering för om man som jag kör med träarmar så absorberas det ändå väldigt bra.