handdator

Visa fullständig version : Fun Cub kul!!??



Pelleflygare
2013-03-31, 19:37
Har kört första flygningarna med med min Fun Cub. Har bytt till en något lättare moto, Tiger 2814-08 och den flyger som en dröm. Hovrar, kniveggar etc - dock får jag inte till några snärtiga rollar. Har rekommenderade utslag på skevroder och funderar på att öka utslaget - ska det det då var lika mycket åt båda hållen eller differentierat som rekommendationen? Gillar inte sega rollar.

/Pelle

LIP
2013-03-31, 21:09
Personligen tycker jag inte att en roll skall vara som trädd på ett snöre, träna på tunnelroll istället men då blir den ju långsam förståss.

asedwerfty
2013-03-31, 22:57
där ser man:) det finns olika tycken och smak om allt här i världen. Personligen tycker jag en tunnelroll är en misslyckad roll.
Där emot en väldigt långsam och spikrak roll på konstant höjd kan vara redigt vackert. olika tycke o smak överallt.

LIP
2013-04-01, 00:22
Om du flyger med i en tunnelroll så kommer du att ha en konstant positiv belastning under hela rollen, det betyder att det är ungefär som att sitta i en fåtölj hemma hela varvet runt utan att du har någon annan belastning än rakt igenom kroppen och ner i sätet.
Den är betydligt svårare att åstadkomma än en roll som är som trädd på ett snöre.

Tror inte att man skall kalla den för en misslyckad roll, däremot en annan typ av roll.

Pekkala
2013-04-01, 09:22
Den här killen kan rolla.
http://www.youtube.com/watch?v=9ZBcapxGHjE&feature=youtube_gdata_player

LIP
2013-04-01, 09:41
Den här killen kan rolla.
http://www.youtube.com/watch?v=9ZBcapxGHjE&feature=youtube_gdata_player

Yes, det var en riktig tunnelroll :applouse:

bokis
2013-04-01, 10:40
Min idol jämte gurun ju!

37940
Kan nog ta titeln som en av de största begåvningar som har suttit bakom spakarna nån gång!
Att få en högvingad cub o rolla snörätt kan nog bli knepigt,snapprolla kan dock funka men snyggt är det inte..

Ken1
2013-04-01, 11:03
Har bevittnat en rollande cirkel med just en Cub fast dock ingen FunCub ,men en Hangar 9 Cub om jag minns rätt.
Platsen var nere på CEMA i Frankrike och piloten Richard Hammarlund aka Zuz från MFK Fenix =) Riktigt häftigt att se =)
(sorry för kapningen..:P)

Pelleflygare
2013-04-03, 18:21
Hallå, rollare mfl. Nu har jag lättat min Fun Cub och flyttat fram CG något samt vinklat propelleraxeln lite mer än vad manualen säger. Nu rollar den fint för att vara en Cub! /Pelle