handdator

Visa fullständig version : Pink Disco cc3d



HangerS
2013-04-04, 08:21
Äntligen klar =)
Och jag vet den blev inte så rosa som det var tänkt.. (kabelstrumpor är otympliga i små utrymmen)
Men videosändaren och UHF ska ju fortfarande på ;)

380253802738028

//Jacob

Lassekar
2013-04-04, 12:08
Hej Jacob!

Snyggt bygge, discon gör sig verkligen i helsvart. :eagerness:

Trevlig torsdag

/Lasse

Sickan
2013-04-04, 13:16
Tjusigt :)

--
S


Äntligen klar =)
Och jag vet den blev inte så rosa som det var tänkt.. (kabelstrumpor är otympliga i små utrymmen)
Men videosändaren och UHF ska ju fortfarande på ;)

380253802738028

//Jacob

frajje
2013-04-04, 14:48
Ska beställa svarta armar såfort de kommer hem på tbs.com... Så grymt snyggt... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

HangerS
2013-04-04, 16:04
Ska beställa svarta armar såfort de kommer hem på tbs.com... Så grymt snyggt... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Finns i lager på getfpv.com annars =)

Sickan
2013-04-04, 16:50
Finns i lager på getfpv.com annars =)

Tycker att getfpv.com fungerar kanon, med TBS Order Cap så är det inte helt lätt att handla av dem för närvarande.

--
S

frajje
2013-04-04, 17:10
Tycker att getfpv.com fungerar kanon, med TBS Order Cap så är det inte helt lätt att handla av dem för närvarande.

--
S

Jaha okej såpass.. Men tänkte passa på att beställa motorer av dem också i samma veva..

Vad menad med "order cap"?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Sickan
2013-04-04, 17:16
För att hinna med att leverera så har man satt ett tak på antal order i kö och släpper med jämna mellanrum nya platser i orderkön. När man lägger något i varukorgen får man en indikation på hur många dagar det är kvar tills dess att det kommer nya platser. Under TBS på fpvlab-forumet släpper Trappy (TBS) info om när det finns tillgängliga platser.

--
S


Vad menad med "order cap"?

HangerS
2013-04-04, 18:26
För att hinna med att leverera så har man satt ett tak på antal order i kö och släpper med jämna mellanrum nya platser i orderkön. När man lägger något i varukorgen får man en indikation på hur många dagar det är kvar tills dess att det kommer nya platser. Under TBS på fpvlab-forumet släpper Trappy (TBS) info om när det finns tillgängliga platser.

--
S

Riktigt bökigt är det.. Fick vänta aldeles för länge på discon från TBS.
getfpv håller dock alla disco prylar och tbs prioriterar återförsäljare före kunder, så det går nog fortare att få prylarna från getfpv.

för övrigt bara positivt att säga om getfpv.

frajje
2013-04-04, 22:51
Aha tack för infon!!!

// frajje


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Stiffe
2013-04-05, 00:24
Det finns även återförsäljare på närmare håll som har grejor hemma tex. http://www.onedrone.com/store/

HangerS
2013-04-05, 08:10
Tänkte jag skulle lägga mig tidigt igår men fick en smula överskottsenergi...
Jag lödade bort pinsen på ett HK bluetooth kort och satte dit kabel man fick med cc3dn.

Kändes helt klart som det är värt 7 dollar att slippa pilla in usb kabeln (som sitter riktigt illa till) varenda gång man ska pilla med inställningarna.

Sen är det ju klart att ännu mer saker som lyser därinne skadar ju inte :D

OBS kablarna sitter fel på dessa bilderna!

3804838049 38050 38051

Sickan
2013-04-05, 10:20
Du har verkligen koll på alla butiker ;) Tack för tipset! Ser inte om saker finns i lager, vet du något om man kan få fram den informationen?

*Edit*
Hittade det :)

--
S


Det finns även återförsäljare på närmare håll som har grejor hemma tex. http://www.onedrone.com/store/

simonarvestrand
2013-04-05, 10:49
Tänkte jag skulle lägga mig tidigt igår men fick en smula överskottsenergi...
Jag lödade bort pinsen på ett HK bluetooth kort och satte dit kabel man fick med cc3dn.

Kändes helt klart som det är värt 7 dollar att slippa pilla in usb kabeln (som sitter riktigt illa till) varenda gång man ska pilla med inställningarna.

Sen är det ju klart att ännu mer saker som lyser därinne skadar ju inte :D

3804838049 38050 38051

Nice :)
Det ska in i min också, dock brukar jag köpa mina btdonglar på ebay, tror jag betalde 3 dollars för den sista.
Passa dig för att koppla fel bara dom brinner lätt upp, har en som ser ut att fungera men inte går att paira med
tror att jag råkade skifta + - den gången.

HangerS
2013-04-05, 13:43
Nice :)
Det ska in i min också, dock brukar jag köpa mina btdonglar på ebay, tror jag betalde 3 dollars för den sista.
Passa dig för att koppla fel bara dom brinner lätt upp, har en som ser ut att fungera men inte går att paira med
tror att jag råkade skifta + - den gången.

Kopplade fel från början (följde markeringarna på kortet) men insåg mitt misstag när den inte ville starta.
Som tur va så klarade den sig. Den trilskades lite vid parningen från början men efter ett par försök så hoppade den till liv och nu är det inga problem.

BTW Den är felkopplad på dessa bilderna om någon försöker koppla på samma sätt.

*Edit ändrade mitt inlägg med bilderna så ingen tar efter ett fel :)

HangerS
2013-04-13, 18:19
Fick premiära den idag då det är träff i morgon, och det är oklart om det är utrymme nog att landa med Vingen där.
Jag kan säga att jag va sjuuuukt nojjig, då det då förra försöket med bumblee bee´n inte gick så bra..


Men men, man lär sig av sina misstag och denna gången gick det bra och nu är det bara att få in lite rutin och börja leka med den.


Jag har lite pill med inställningarna kvar men det får vänta tills det inte blåser så mycket (hoppas på morgondagen).


Videon:

https://vimeo.com/63964931

HangerS
2013-04-29, 15:27
Liten uppdatering på kameradämning här:
http://fpvlab.com/forums/showthread.php?15401-Gopro-3-damping-Try-3

Har inte hunnit testa än så jag håller tummarna...

HangerS
2013-06-11, 13:56
Äntligen EzUHF på plats efter 2.5mån väntan =)


391893919139190

Sickan
2013-06-11, 14:42
Äntligen EzUHF på plats efter 2.5mån väntan =)


391893919139190

Cool, nu vill jag ha mina, igen ;)

--
S

Skickat från min GT-N5110 via Tapatalk 2

simonarvestrand
2013-06-11, 15:42
Mmm longrange och graupnerproppar skulle sitta fint

HangerS
2013-06-11, 22:23
Hittade felet varför den flippade utan anledning på förra träffen (efter den gjorde lika dant idag och kostade mig en prop).
Det visade sig vara ytterligare en bullet på dom rebrandade rctimer motorerna med usel lödning (trillade av så fort jag to ut den ut fartreglaget).
Nu blir det till att löda om alla bullets för att slippa fler onödiga vurpor.

Uhfen funkade kanon i alla fall! Kul att kunna ge sig iväg lite utan att nojja över räckvidd.