handdator

Visa fullständig version : Dåliga skruvar till Dji F450



frajje
2013-04-05, 10:25
Köpte ju ramen f450 för att konvertera den till en Discovery. Men när jag skruva ihop den så räckte ju inte skruvarna från tbs kittet :/ så fick använda de svarta från f450 ramen... Dessa va de skräpigaste skruvarna jag sett på länge :( gick runt direkt. Som gjorda av smör och lite lite förstora :/ fick skruva bort några som va helt förstörda med torx istället.

Nu till min fråga:
Någon som vet bra ersättningskruvar och vart man kan få tag på dem? Livrädd att tbs'en ska falla isär i luften pga kassa skruvar :/


Jag antar att de dåliga är dji (svarta)
Och de bra tbs (mörkgråa)...

//frajje


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

berthrsd
2013-04-05, 11:48
Om inte TBS har ändrat sig på sistone så är deras skruvar också gjorda av smör... Skruvarna till orginal F450 är något bättre, men långt ifrån bra.

Lassekar
2013-04-05, 12:05
Hej!

Minns att jag har sett "skruvkit" till F450 på ebay, men är de från Kina (Tittade inte så noga på annonsen) är det nog dessvärre av smörkvalité... Men med lite tur är de från Europa och då är det förhoppningsvis bättre!

Lycka till :eagerness:

/Lasse

frajje
2013-04-05, 12:14
Hmm okej..

Jag kommer ju inte ihåg vilken sort skruv som kom från vilket paket :/ vilken färg har tbs och vilken färg har dji original? Har både helsvarta och mörkgråa... Och i mitt fall är de mörkgråa kanon bra och svarta förjävliga..

Ska kolla ebay...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

frajje
2013-04-05, 12:52
Hitta på rc-drones.com.. Mörkgråa.. Beställde ett gäng.. 35 spänn... Hoppas de blir rätt bara :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Hmm glömde. Fick precis en återbetalning. Han skickade inte utomlands :(


Såååå vart från fpv4ever istället... Ååh krångel!!

wrep
2013-05-01, 08:45
Har du fått skruvarna ännu? Är nyfiken på vad du tyckte om dem :)

frajje
2013-05-01, 13:51
Japp fick dem... De va de svarta "icke bra".. Beställde lite grejer från tbs och bad om skruvar.... Fick samma svarta "icke bra" :/ det är tydligen dji original som är de bra... :( visst de funkar. Men de går åt några stycken när man skruvar i dem för många går runt och då är de bara att ta en ny :/


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

rfnoise
2013-05-04, 17:14
Det är vanliga M3 skruv. Köpte ett gäng svarta med platt skalle/insex på Sivfert för en mindre förmögenhet. Finns på Biltema etc. Orkar man vänta så har HK samma sort för en spottstyver!

/Calle

Lassekar
2013-05-05, 13:33
Det är vanliga M3 skruv. Köpte ett gäng svarta med platt skalle/insex på Sivfert för en mindre förmögenhet. Finns på Biltema etc. Orkar man vänta så har HK samma sort för en spottstyver!

/Calle

Hej Calle!

Måste påpeka att DJI har lite speciella skruvar till sina plattformar.

38703

Kragen under skruvskallen som centrerar plattorna mot armarna är det som ställer till problemet med vanliga skruvar... - Ovanligt trist lösning, men så är det. :icon_sad:

Trevlig söndag

/Lasse

rfnoise
2013-05-05, 21:10
Tja!

Jo, visst är den superspeciell men vill man att det ska hålla kan man köra med bättre kvalité och utan krage. Vanliga "runda" insexskruvar har en minikrage som är några hundradelar mindre än original och med tot 6st skruv på varje arm så kommer den att sitta. Justera armen sen skruva till. Kör alltid med locktite. Ser lite tuffare ut också! :)

38709

Nu är detta från en RCtimer klon iofs. Är hålen i DJI mycket större än alla andra plattor? Har en TBS Disco och de hålen är inte större än ovan klon.

Alla gör som de vill,
Calle

Lassekar
2013-05-05, 22:23
Det är vanliga M3 skruv. Köpte ett gäng svarta med platt skalle/insex på Sivfert för en mindre förmögenhet. Finns på Biltema etc. Orkar man vänta så har HK samma sort för en spottstyver!

/Calle



Tja!

Jo, visst är den superspeciell men vill man att det ska hålla kan man köra med bättre kvalité och utan krage. Vanliga "runda" insexskruvar har en minikrage som är några hundradelar mindre än original och med tot 6st skruv på varje arm så kommer den att sitta. Justera armen sen skruva till. Kör alltid med locktite. Ser lite tuffare ut också! :)

38709

Nu är detta från en RCtimer klon iofs. Är hålen i DJI mycket större än alla andra plattor? Har en TBS Disco och de hålen är inte större än ovan klon.

Alla gör som de vill,
Calle

Hej igen!

En sak till, viktigare än allt annat.

Skruvarna är inte M3 utan M2.5x6 (M3x8 är till motorerna).

Trevlig kväll

/Lasse

rfnoise
2013-05-06, 07:40
Tjena,

Ja det var ju en större skillnad. Tydligen har DJI M2.5 medans klonerna har M3:

"DJI has slightly more material in there and it uses M2.5 screws to attach to the plate whereas the clone uses M3."
http://aeroquad.com/showthread.php?5872-HobbyKing-Q450-and-H550-frames-(DJI-Flame-Wheel-clones)

Mvh,
Calle