handdator

Visa fullständig version : Flyger riktigt högt utanför Göteborg :)



Fluf
2013-04-11, 08:02
Fantastiskt väder i går.

Har ännu inte någon FPV utrustning så detta är ren Line of Sight flygning. Höjden mättes med FrSky altimeter och telemetri.


http://www.youtube.com/watch?v=4DK1kA-meQM

Från öst till väst är det ca 3,5mil utsikt :)

Timtimtim
2013-04-11, 09:30
Svårt att se den visuellt? :) tyckte min bixler var svår att se igår när jag var uppe ca 400m

Fluf
2013-04-11, 09:48
Svårt att se den visuellt? :) tyckte min bixler var svår att se igår när jag var uppe ca 400m
500m började det bli lite smått där uppe. Den otroligt feta och rödmålade vingen underlättar en hel del. Kanske skulle kunna få upp den 50-100m till utan att det blir för litet men det kändes som det räckte med 500m denna gången :)

Bixlern (original vit) var rätt jobbig på 3-400m ja. Om man tittar bort (blir distraherad) är det svårt att hitta den igen. Skrämde mig själv ett par gången med Bixler högflygning.

Signalfärger rekommenderas varmt :)

Fluf
2013-04-14, 19:56
Var redig blåsigt i dag, så körde stillbilder istället. Men det var bra kontrast mot himlen så gav mig upp till 600m :)

Fotot här är från samma område som filmen ovan, fotat rakt söderut, så det är bla Delsjöarna som syns där, den tydliga öst/västliga vägen är E20 vid muckebäcksmotet

http://img819.imageshack.us/img819/6396/g0010195.jpg

Ålänning
2013-04-15, 18:01
Coolt med höghöjdsbilder. Men när jag tänker på hur lokala klubbens UL-flygare smyger runt på över 1000ft över tät bebyggelse så skulle dom säkert va glada om din farkost hade kraftigt blixtrande strobes i alla riktningar. =)

Fluf
2013-04-15, 18:50
Coolt med höghöjdsbilder. Men när jag tänker på hur lokala klubbens UL-flygare smyger runt på över 1000ft över tät bebyggelse så skulle dom säkert va glada om din farkost hade kraftigt blixtrande strobes i alla riktningar. =)
Självklart har jag säkerhetstänk och uppmärksamhet.

Några mil söder ut och några mil nordväst finns flygplatser för trafikflyg. Inga rutter/inflygningar går över detta området på låg höjd, likväl är det extremt få privatplan som går häröver när det är trafikerat runt.

Vanligaste i luften under några kilometers höjd är polis-helin, den hörs och är långsam, och det har hänt att jag satt nosen rätt ner med gas för att vara på låg höjd när den kommer i närheten :)

Uppmärksamhet och säkerhet i alla lägen.