handdator

Visa fullständig version : Piloter sökes för flygfoto



Haxxel
2013-04-29, 14:24
Tjena, jag är konstruktör och testpilot på företaget Intuitive Aerial som tillverkar multirotorplattformar för proffsmarknaden.

Nu har vi ett nytt sidoprojekt då vi gör husfoto med mindre multirotorer. Till detta behöver vi piloter som vill tjäna lite extra genom att göra det vi älskar mest: att flyga!
Vi håller till i Linköping och mest attraktivt är piloter här i närheten, men alla andra platser är också intressanta.

När vi får in fotouppdrag så hör vi av oss till piloten som är närmast huset. Piloten tar sig till platsen och bränner av lite bilder som sedan skickas till oss.
Uppdragen utförs med en farkost som piloten får ansvar för. Egen farkost får självklart användas om det föredras.

Hojta till om ni är intresserade eller vill ha mer info.

Glada hälsningar//
Axel Hedman

simonarvestrand
2013-04-29, 15:05
Låter intressant och kan säkert ordnas i mån av tid.
Kanske kan prata mer om detta om jag får tid att komma och hälsa på er framöver , fanns en tanke om besök hos er
efter att min chef pratat med torkel ( hette han så ? )

Fotar man själv eller är det tvåmansstyrd maskin ?

Simon
Automationscenter

Haxxel
2013-04-29, 15:45
Aha spännande, i vilken situation har de pratat? (Yes han heter Torkel). Vad flyger du?

Tanken är att det ska vara enmansuppdrag, men vill man ta hjälp av en polare så är det inga probs.

simonarvestrand
2013-04-29, 16:02
Vet inte exakt nått seminarie av nått slag tror jag. frukostmöte kanske ?
Även min kollega Rickard har träffat honom tidigare under universitetstiden tror jag.

Jag flyger allt som flyger :) dock mest helikopter och multirotor. mycket fpv flyg.
Håller på och bygger en y6a som är tänkt som film och fotomaskin .
vore dock kul att kolla på era prylar nångång och kanske flyga dom också.

searay
2013-04-29, 22:04
Låter intressanta,hemmahörande i Finspång.har tillståndet och försäkring som behövs
Mvh Peter

chani
2013-04-30, 18:32
Hej

Bor i Blekinge flyger HAB Y6 Paparazzi. Har en Gaui 500xt som reserv. Har alla tillstånd som behövs.
Mer info. Flygfoto-rc.se Lite av maskinen http://youtu.be/PddLGScporM

Hälsning Chani Johnsson

Haxxel
2013-05-08, 10:12
Hej alla! Va roligt med alla svar! Vi har via den här tråden ordnat en pilot som är ute och plåtar nästan varje dag. Men det trillar in på tok för mycket jobb för en person så vi söker fortfarande.
Majoriteten av uppdragen är nu runt Linköping så finns ni i trakten så hör av er!
Om ni skickar ett PM så inkludera gärna telefonnummer så att vi snabbt kan höra av oss.