handdator

Visa fullständig version : Hjul eller medar



teamleader
2013-04-30, 15:04
Hej

Har det någon betydelse för landningen om det är hjul eller landnings medar på helikoptern, infällbara hjul finns ju bara på skala helikoptrar och min nästa fråga lyder:

Hur länge gissar ni att man måste lära sig flyga en RC -heli innan jag kan flyga med en sån här fullskala helikopter typ denna som kanske kan bli mina drömmars dröm helikopter någon gång?


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=n9w2V5a-3m8

cyberpete
2013-04-30, 20:32
Fullskala helikopter brukar innebära 1:1, alltså en riktig helikopter. Den i filmen är en stor skalahelikopter men ej fullskala :)

Angående Riktiga helikoptrar:
Jag provade rc helis ett tag men var inte min grej. Sen fick jag en chans att flyga riktigt helikopter via en kompis och det hade jag inga problem med. Fick dock endast flyga, ej starta och landa.

ewalds
2013-04-30, 21:22
Fullskala helikopter brukar innebära 1:1, alltså en riktig helikopter. Den i filmen är en stor skalahelikopter men ej fullskala :)

Angående Riktiga helikoptrar:
Jag provade rc helis ett tag men var inte min grej. Sen fick jag en chans att flyga riktigt helikopter via en kompis och det hade jag inga problem med. Fick dock endast flyga, ej starta och landa.

Hjul elr medar????

(tror inte det spelar ngn som helst roll på en helikopter, den landar ju vertikalt??)....

/Micke

freddan_6
2013-04-30, 22:48
till frågan, börja med simulator, med 10 st landningar på rad. När det fungerar, så prova en nybörjarheli. Växla simulator med riktig flygning. Gå upp i svårighet. Jag tror att efter 100-1000h i luften är du redo för en stor skalahelikopter med turbindrift, om det är dit du vill komma. Fler timmar i simulatorn betyder färre timmar i luften. Stor heli = lugnare flygning men dyrare krash.