handdator

Visa fullständig version : Alternativ till Graupner propellrar?



wrep
2013-05-01, 09:56
Hej!

Det verkar som om det inte går att få tag på Graupners e-proppar längre... Slut på de flesta webbshoppar.

Finns det några bra alternativ?

De jag har nu är Gemfan 9x4,7 från HK som folk på andra forum tyckte var helt ok.
Jag tycker dom funkar bra också men jag tänkte om det fanns några som är bättre?

// Per

berthrsd
2013-05-03, 07:38
Jag gillar dom kolfiberförstärkta Gemfan-propparna: http://flyduino.net/9x45-Carbon-reinforced-AP-Propeller-Set-black-2-CW-and-2-CCW

Avsevärt styvare, och generellt bättre balanserade än dom mjukare propparna. APC är också ganska trevliga.

fpvstockholm
2013-05-03, 11:27
RCTimer 9x5" kolfiberproppar är riktigt bra alternativ. Råkar dessutom sälja 3 par här på forumet :)
// FPVStockholm

wrep
2013-05-05, 22:47
Ok tack för tipsen! :)

Någon sade att trä-proppar var "the Shit" om man ville ha vibrationsfri film... vad tror ni om det? Och vilken modell isf?

Sickan
2013-05-06, 00:03
Ok tack för tipsen! :)

Någon sade att trä-proppar var "the Shit" om man ville ha vibrationsfri film... vad tror ni om det? Och vilken modell isf?

Jag har kört Xoar både på min Okto och en Quad i olika storlekar. Dessa har varit väldigt bra och jag har inte balanserat dem, bara kastat på dem :)

Enda nackdelen jag märkt att de är lite för känsliga när man råkar beskära en buske jämfört med andra kolfiber/kolfiberförstärkta alternativ.

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD