handdator

Visa fullständig version : Hangar9 Cub 1/4 och DLE 20 cc



lennart wiklund
2013-05-02, 19:24
Trillade över allt av en kompis,nytt allting.Har nu snart monterat klart.men en liten undran,Dle 20cc lär ju bli i minsta laget,,detta då denna Cub är rätt så tung.Har ju en lika som är sjöbaserad.denna sitter det en Saito 120 glöd i,denna motor är ypperlig för sjö&pontoner.Tänkte ha Bensinaren landbaserad bara.Hhur som helst,vilken snurra passar tror ni till denna dle20 och Cub,har en 15x6 monterad nu får inkörning, men skall man prova en 16x6??acce till tandning är 4.8v 2200mah. Tydligen fungerar inte 6volt något bra till dle&tändning,någon som vet??
Tänkte köra in och sedan köra denna vidare på Aspen,synpunkter??

LIP
2013-05-02, 20:42
Hej Lennart,

Nog tror jag att en DLE 20 räcker till för att flyga cubben med så länge du inte tänker avancera.
Vi bogserar med en 1/4 skala super cub med en OS 160 twin och 4 meters seglare.

Min DLE 30 har jag alltid kört med Aspen ända från början och den är det riktigt bra drag i med propeller 20x8.

/Lasse

DennanHMFK
2013-05-02, 22:20
Jag flyger en H9 kvarts Cub med medföljande Zenoha 20cc, flyger ruskigt fint och räcker gott och väl för normalt avancerat.

Samt bogserar med den, dock inga 4m kärror, men det funkar kalas. :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

lennart wiklund
2013-05-02, 22:59
Tack för svaren!!Det sista är limmat ikväll,ner och köpa en dunk Aspen i morgon!!Sedan blir det motorstart!!

lennart wiklund
2013-05-05, 21:38
Så har jag då gjort Maiden ikväll med denna cub,och den nya Futaba 14 SG radion.Måste ju säga att jag gillar radion mer&mer.Den är ju lättprogrammerad mara man lär sig hitta i menyerna,kommer nog att trivas riktigt bra med denna pjäs.

DLE 20cc bensin i Cuben ja!!räcker mer än väl till,Blir nog inga problem om man vill sjöbasera den heller,fast jag har ju redan en lika på tofflor..
Dock gillar jag inte ljudet,låter ju motorsåg även med pittsstyledämparen monterad.Tyvärr går ju inte en canister att montera snyggt på en J3.Någon som har något tips?har för mej jag har hört om några typ insatsbrickor som går att montera i dämparen för att få ner ljudet,någon som vet?Men fint flyger den!!

ewalds
2013-05-06, 07:03
Grattis till maiden!

Cub är kul :)