handdator

Visa fullständig version : köpa flygplan på semestern?



Ilfrazr
2013-05-07, 06:57
Jag åker utomlands på fredag :fans: och kollade då in hobbyaffären där http://turbohobby.com
dom säljer Calmato sport för under 1000 lappen. Min fråga! om jag skulle köpa ett flygetyg där hur fungerar det med paketet när jag ska hem, någon som har erfarenhet av det?
extra vikt, skrymande, eller ska jag köpa en j...igt stor resväska.

//Jens

Kenneth E
2013-05-07, 07:34
Slå in paketet som vanligt och har du tur så tar inte tullen dig, vet inte om Palma de Mallorca tillhör EU, är det så är det bara till att gå rakt igenom, skall inte kosta dig något även om de stoppar dig.

Har du inte övervikt skall det inte kosta något extra i heller, det varierar mellan vilket bolag du flyger med.

Balsa regn

Ilfrazr
2013-05-07, 08:08
Tack för svaret det ser ju lovande ut.

Slå in paketet som vanligt och har du tur så tar inte tullen dig, vet inte om Palma de Mallorca tillhör EU, är det så är det bara till att gå rakt igenom, skall inte kosta dig något även om de stoppar dig.

Har du inte övervikt skall det inte kosta något extra i heller, det varierar mellan vilket bolag du flyger med.

Balsa regn

McRegor
2013-05-07, 08:08
Känns som att vinsten i detta fall är mindre än besväret/osäkerheten. Du kan i så fall lika gärna beställa via Internet och på så sätt slipper du hantera paketet hela vägen från affären och hem. Sen är det inte bara vikten som styr på flygplanen utan även hur många kollin man betalt för att få ta med.
Roger

Tobbepostis
2013-05-07, 08:33
Palma de Mallorca till spanien därmed EU

jocke1963
2013-05-07, 09:47
Jag var i USA 2008, köpte ett GWS Slow Stik till bra pris. Var inga problem att ta med kartongen som extra handbagage in i kabinen..