handdator

Visa fullständig version : hjälp med naza



MickeN
2013-05-07, 23:43
Hej är ganska ny på detta, men håller på att färdigställa min hexacopter. Har precis satt på nazan , mottagare och alla motorer. nu behöver jag få snurr på motorerna innan jag skruvar på proparna så att jag ser så dom går åt rätt håll och kan byta plats på kablarna. kanske en dum fråga, men behöver jag gå in i nazan och ställa in innan jag kan få motorerna att snurra? Allt är kopplat o klart, dock vet jag inte än om kablarna sitter rätt till motorn.

skall tilläggas att jag ej köpt ett komplett kitt, och det fanns inga symboler på vare sig motor eller fartreglage som kunde ge en hint om vilka som hör till vilka.
//Micke

2013-05-07, 23:50
Du måste ändra till hexa i naza assistant och kalibrera kontrollen

DennanHMFK
2013-05-08, 13:13
om motorn går åt fel håll, så är det bara att skifta på två valfria kablar mellan motor och fartreglage, så ändrar den riktning.

när jag kollar hur motorerna snurrar, så brukar jag sätta en tejp på motoraxeln, så ser man lättare åt vilket håll den snurrar åt. :)

lycka till!

MickeN
2013-05-08, 17:52
Tack för svaren. Om jag förstått rätt så får jag koppla upp nazan med datorn och ställan in den för att den skall få kontakt med sändaren som i sin tur kan ge lite gasrespons . Bra tips det där tejpen