handdator

Visa fullständig version : Msfi 2013 - äntligen!!!!



marell01
2013-05-07, 23:04
38737

MFK Jupiter hälsar alla varmt välkomna till årets Midnight Sun Fly-In i Luleå. Evenemanget pågår traditionsenligt första veckan i juli (i år fredag 28 juni t.o.m. lördag 6 juli). Anläggningen som MFK Jupiter förfogar över är väl utbyggd med ett flygfält på cirka 50 hektar inklusive asfalterad rullbana som mäter 140 meter. Dessutom finns en tjärn för sjöflyg. Trots att fältet ligger nära Luleå så finns det inga restriktioner på varken buller eller flygtid. Här kan vi flyga dygnet runt.

Många av besökarna är långväga gäster från hela Sveriges avlånga land män även de andra nordiska länderna brukar vara väl representerade där Norge stoltserar med de flesta deltagarna. I mån av plats ingår husvagnsparkering, varmvattendusch och WC kostnadsfritt för deltagarna.

Klubben kommer även i år att arrangera en form av skojtävling för lag, denna gång av typen limbo.:lollypop:

Precis som förra året gör vi plats för alla SMFF´are som RCFF´are, Norrmän, Danskar, Tyskar och Pajalabor:icon_pai:

För att hålla er uppdaterade med årets schema, husvagnsplatser och annan nyttig information ber jag er besöka www.mfkjupiter.se

mvh
Marcus

3873238733387343873538736

MickeL
2013-05-10, 11:20
MFSI 2013 har varit bokad i min almanacka sedan länge och jag ser verkligen fram emot att delta för andra gången.
Otroligt bra meeting och arrangemang gör att man gärna återkommer till Luleå och Knöppelåsen.
Sen att MFK Jupiters anläggning är en av dom absolut finaste gör inte saken sämre.

Vi ses
Mikael

Skrotiz
2013-05-10, 20:13
Detta ser man fram emot :)
Får se vad man hinner få ihop i flygväg till dess bara.
Tyvärr kommer jag jobba så får nöja mig med helgdagarna och eftermiddagarna :)

marell01
2013-05-12, 00:40
MFSI 2013 har varit bokad i min almanacka sedan länge och jag ser verkligen fram emot att delta för andra gången.
Otroligt bra meeting och arrangemang gör att man gärna återkommer till Luleå och Knöppelåsen.
Sen att MFK Jupiters anläggning är en av dom absolut finaste gör inte saken sämre.

Vi ses
Mikael

Ojojoj vilket beröm:D Vi ska göra allt för att toppa tidigare års evenemang!

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

marell01
2013-05-22, 18:12
Följ gärna vårt arbete inför MFSI på vår Facebook sida!

Tapatalk via mobil!

marell01
2013-06-02, 22:08
Nu är det mindre än en månad kvar!!!! Fältet är i toppskick och bara inväntar alla glada modellflygare och hobbyhandlare :-)
Du kommer väl?

/Marcus

_Nik_
2013-06-23, 22:46
Går det bra liksom tidigare år att kommma redan mitt i veckan? Såg att det skulle försöka hållas lite bättre ordning på var och hur folk parkerar på campingen :-)

/Nik

marell01
2013-06-23, 22:49
Går det bra liksom tidigare år att kommma redan mitt i veckan? Såg att det skulle försöka hållas lite bättre ordning på var och hur folk parkerar på campingen :-)

/Nik

Absolut Nik!!! Vi har tagit höjd from tisdag onsdag även om det officiellt öppnar på fredagen...

Just nu sitter jag och beställer priser till tävlingen och uppvisningen. I år blir det även pokaler :-) Vem vinner best in show?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2