handdator

Visa fullständig version : Kds 450q



teamleader
2013-05-14, 11:16
Hej

Jag har nog frågat detta förut men hittar inte frågan, men har någon av medlemmarna här erfarenhet av KDS 450 Q. Rubinrc har ett RTF - paket med jysst trälåda och en 7 kanals sändare till för 3 200:- se bifogad bild. Funderar på att slå till på detta paket, paketet har han sänkt med 20% till 3200:-, det kostade förut 4200:-, eller är det kanske bättre att slå till med en Spektrum DX18 och en T-Rex 600E Pro SuperCombo paket istället?


David på rubinrc vill inte gärna rekommendera RTF - paket. Vad tycker övriga medlemmar att jag ska göra?

simonarvestrand
2013-05-14, 11:18
450q är en bra maskin, har ett par kompisar som är jätte nöjda med sina.
Dock kör dom med annan radio och mottagare, rtf radion är väl inte jätte skön men den funkar.
På kungälvsfältet flyger en kille med en om du har några vägar förbi där nångång och vill klämma lite.

Rtf är inte vad det betyder , man bör plocka isär och loctighta saker för att vara säker.

teamleader
2013-05-14, 11:56
450q är en bra maskin, har ett par kompisar som är jätte nöjda med sina.
Dock kör dom med annan radio och mottagare, rtf radion är väl inte jätte skön men den funkar.
På kungälvsfältet flyger en kille med en om du har några vägar förbi där nångång och vill klämma lite.

Rtf är inte vad det betyder , man bör plocka isär och loctighta saker för att vara säker.

Hej Simon

Tack för ditt tips. Jag har försökt få tag på både ordföranden och kassören i KMFK men dom går inte att nås.

simonarvestrand
2013-05-14, 12:25
Lättare att få tag i dom på helisweden , där är dom aktiva

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Michael
2013-05-14, 20:33
Tveka inte att köpa en byggsats och en märkessändare. En RTF-heli måste du sannolikt ändå skruva isär helt eller delvis för att kontrollera att alla skruvar är Loctitade och att lagringar är smorda. Erfarenheten du få av att själv montera ihop helikoptern är värdefull då den någon gång i framtiden antagligen behöver repareras.
Oavsett vad du väljer för helikopter, kolla upp att reservdelar finns i lager. Det är inget nöje att stå med en obrukbar helikopter mitt under flygsäsongen och få veta att en viss reservdel är beställningsvara...