handdator

Visa fullständig version : Byggmaterial



evilaid
2013-05-19, 23:10
Behöver tips på byggmaterial, vill göra lite smådetaljer för att förbättra min gimbal och en platta för lite elektronik..

Någom som kan tipsa om lite material som är lätt, inte kräver några speciella verktyg utan att man relativt enkelt kan borra och fräsa idet?

Tog hem en kolfiber platta men det kräver ju lite att arbeta med har jag förstått, ventilation, verktyg m.m.

Hur är G10, kan man arbeta enkelt med det utan mask osv?
andra lämpliga material. Vikten är inte jätteviktig då det är en kraftig rigg och detta ska va relativt små detaljer..

Tack på förhand :)

ecks
2013-05-20, 12:22
Wood! Plus it's the best material for dampening vibrations

evilaid
2013-05-20, 14:19
What kind is preferable? And how about the weight?

UndCon
2013-05-20, 14:20
sök upp Kydex

evilaid
2013-05-20, 16:05
LÄste lite om det och att det används till hölster och knivfodral..
Tycker det låter inte som att det blir riktigt hårt? eller har jag fel. Hur tjock behöver det vara om man skall ha det till en platta bara för att bära lite elektronik?=

dvogonen
2013-05-20, 21:21
Trä är allvarligt talat ett mycket bra alternativ. Det är billigt, allmänt tillgängligt, relativt lätt, lättarbetat, vibrationsdämpande och mer än tillräckligt hållfast för det du ska ha det till.
Vanlig byggplywood från Bauhaus funkar bra. Vill du spara vikt finns tunna och styva kvaliteter att köpa i hobbyaffärer(björk är det väl gjort av?) . Dessutom finns balsaplywood ibland. Superlätt, men lite skörare. Å andra sidan mer än tillräckligt starkt för det du skall ha det till.

evilaid
2013-05-20, 23:47
Kanon, tack för tipset. Ska kolla på trä:)