handdator

Visa fullständig version : Detta eviga tackande



Flahultarn
2013-05-24, 06:37
Jag läser och följer med nöje byggtrådar jag tycker är intressanta. Jag har lärt mig massor och fått mängder av tips på smarta lösningar etc.

Men, jag blir så evigt trött på allt tackande i tid och otid. Trådarna blir så f-bannat långa med alla dessa poster med ett citerat inlägg och ett tack men inget mer som tillför något ytterligare. Ni kan väl åtminstone samla upp dagens tack i en post ist för att generera spaltmeter i tomme. Vill ni tacka personligt finns PM att tillgå!

Missförstå mig inte, jag gillar skarpt det relevanta innehållet.

// Per

Thomas
2013-05-24, 07:11
Tack tack för inlägget, Per!
:applouse::sarcastic:

Flahultarn
2013-05-24, 07:37
Jag inser att jag verkar gnällig och otrevlig och med risk att inte få mer hjälp... erkänner att jag skrev utan att ha räknat till 10... :sarcastic:

PinDuke
2013-05-24, 07:47
Jag läser och följer med nöje byggtrådar jag tycker är intressanta. Jag har lärt mig massor och fått mängder av tips på smarta lösningar etc.

Men, jag blir så evigt trött på allt tackande i tid och otid. Trådarna blir så f-bannat långa med alla dessa poster med ett citerat inlägg och ett tack men inget mer som tillför något ytterligare. Ni kan väl åtminstone samla upp dagens tack i en post ist för att generera spaltmeter i tomme. Vill ni tacka personligt finns PM att tillgå!

Missförstå mig inte, jag gillar skarpt det relevanta innehållet.

// Per

Precis.
Det är ju skitjobbigt med alla dessa väluppfostrade personer som tackar när dom får ett tips eller råd serverat sig utan att själv behöva sätta sig in i några tekniska detaljer eller lägga massa onödig tid på att läsa manualer när man kan låta andra göra det åt sig...

Kenneth E
2013-05-24, 07:52
Tack för tipset.

Jag tar det åt mig.

Jag tackar härmed alla som hjälpt mig genom tiderna då jag fått hjärnsläpp, tack.


Och till Per för ditt inlägg, TACK!

pgrts
2013-05-24, 08:20
Kan bara instämma - inga onödiga inlägg som inte tillför diskussionen fakta.
RTFM!

Kenneth E
2013-05-24, 09:28
Nä men nu får ni väl ändå ge er, man måste väl ändå få visa sin uppskattning åt de som lägger ner sin själ i att hjälpa andra.

Om någon hjälper mig så är det väl självfallet så att jag tackar för hjälpen, så är det på alla forum.

Vill man inte ha dessa tack, så får ni väl strunta i att läsa det. Jag tror nog att den som hjälpt till uppskattar all tack han får, det är ju ett bevis på att denna lyckats.

Nej, ryck upp Er alla ni surpuppor, visa hänsyn och var positiva istället åt att detta forum finns.

Vi finns ju här för att sprida våra kunskaper och framsteg om vår kära hobby.
Balsa regn

simonarvestrand
2013-05-24, 09:31
Kan bara instämma - inga onödiga inlägg som inte tillför diskussionen fakta.
RTFM!

Håller med!
Detta är ett faktabibliotek inget ställe man skall vara trevlig på !

adolfss0n
2013-05-24, 09:36
Vet att det finns forum med en tack funktion, som Facebooks Gilla-knapp. Lite snabbt googlande visar att det finns en modul med den funktionen för vBulletin :)

Fredrik_W
2013-05-24, 09:50
Personligen så blir jag rätt glad om jag får ett Tack efter att ha skrivit ett långt svarsinlägg. Men vänlighet är ju som bekant på väg ut ur samhället så vi får väl strunta i det på forum också.

Det här är för övrigt en väldigt bra funktion:

38939

// Fredrik W

Lassekar
2013-05-24, 09:54
Hej!

Kan absolut Inte hålla med trådskaparens intention om att ett uppskattande TACK skulle förstöra trådar i ett forum...

Jag kan gå så lång och säga; Skulle "Hjälpen" bo närmare, skulle jag gärna bjuda på en öl eller mer om jag fått den hjälp/stöd jag så väl behöver. - Den kunskap som hjälparen bjuder på, är många gånger så besparande för mottagaren.

Jag kommer absolut fortsätta att Tacka när jag anser det befogat, för er som tycker det är svårt med uppskattning får därmed ägna er en 10-dels sekund och scrolla förbi Tacket! - Det bjuder jag på! :eagerness:

Trevlig fredag

/Lasse

Flahultarn
2013-05-24, 09:55
Precis.
Det är ju skitjobbigt med alla dessa väluppfostrade personer som tackar när dom får ett tips eller råd serverat sig utan att själv behöva sätta sig in i några tekniska detaljer eller lägga massa onödig tid på att läsa manualer när man kan låta andra göra det åt sig...Tack PinDuke:)

Flahultarn
2013-05-24, 09:55
Tack för tipset.

Jag tar det åt mig.

Jag tackar härmed alla som hjälpt mig genom tiderna då jag fått hjärnsläpp, tack.


Och till Per för ditt inlägg, TACK!Tack Kenneth

Flahultarn
2013-05-24, 09:56
Kan bara instämma - inga onödiga inlägg som inte tillför diskussionen fakta.
RTFM!Tack pgrts

Flahultarn
2013-05-24, 09:56
Håller med!
Detta är ett faktabibliotek inget ställe man skall vara trevlig på !Tack Simonarvestreand

Flahultarn
2013-05-24, 10:05
Det är dessa "tack" jag åsyftar. Det är väl självklart att man tackar när man fått hjälp och där det annars är på sin plats att göra det, men citat utan vidare kommentarer i posten tycker jag är fullständigt meningslöst. Och kommer det ett antal dito poster efter varandra måste ni väl medge att det är tomma inlägg!

Ovan 4 poster är bara för att illustrera vad jag menar och ska inte ses som kritik mot dess skapare. Är jag ensam om min uppfattning får jag väl stå ut med det.:)

McRegor
2013-05-24, 10:14
Kan gissa att du Flahultarn kanske också avser byggtrådar där trådskaparen visar nya bilder och i bästa fall lite text successivt, sen säger nån "snyggt" eller nåt liknande och då kommer ett citat på "snyggt" ackompanjerat av ett "Tack". I dessa fall tycker även jag att den formen av "Tack-svar" känns rätt överflödiga. Sen är det en helt annan sak om man fått konkret hjälp - då skall man absolut tacka den som hjälpt en.
Roger

DrHanke
2013-05-24, 10:17
Det är ju sånt här som är så underbart, ni har gjort min dag och som jag skrattat när jag läst denna tråd :) Ironi, irritation och högt i tak, gillar stämmningen här i forumet !

Tack :)

Det kanske är läge att införa en "Like" eller "Tack" knapp till inläggen...

UndCon
2013-05-24, 10:24
www.nejtack.se (http://www.nejtack.se)

Det finns funktioner för forumet som bara tillåter trådskaparen att posta inlägg - byggtrådar är ofta av den typen. Då blir man av med "meningslösa" poster som kan upplevas störande i tex en bygglogg

Flahultarn
2013-05-24, 10:50
Kan gissa att du Flahultarn kanske också avser byggtrådar där trådskaparen visar nya bilder och i bästa fall lite text successivt, sen säger nån "snyggt" eller nåt liknande och då kommer ett citat på "snyggt" ackompanjerat av ett "Tack". I dessa fall tycker även jag att den formen av "Tack-svar" känns rätt överflödiga. Sen är det en helt annan sak om man fått konkret hjälp - då skall man absolut tacka den som hjälpt en.
RogerHuvet på spiken! Här kommer jag som inte varit så aktiv i forumet och sticker in huvet i getingboet :) Även jag tycker det är självklart med ett tack när man fått hjälp eller när det annars är befogat, tro inte annat...

Men, kommer man in sent i en tråd på 10-20-30- sidor, och tro mig, jag har plöjt ett antal mycket bra trådar, tar det onödigt mycket tid i anspråk. Och råkar det sen va så att man letar efter något man snubblat över vid ett tidigare tillfälle... ja inte blir det smidigare.

Man kan iofs också se det som TS domän där vederbörande sätter ramarna själv.

Thomas
2013-05-24, 11:29
På tal om "gilla"-knappen på FejsBook'en...

Varför finns det inte en "O-gilla"-knapp??

För övrigt fick jag ett par bra stämplar av en kompis!

38940

simonarvestrand
2013-05-24, 11:31
har sett forum med tumme upp och tumme ner knapp

Ernie
2013-05-24, 11:38
Att känna tacksamhet och inte uttrycka det är som att slå in en present i ett paket men utan att ge bort det.
Källa:William Arthur Ward (http://www.rcflyg.se/forum/kalla.asp?kalla=William Arthur Ward)
Tack för mig:icon_super:

Flahultarn
2013-05-24, 11:44
På tal om "gilla"-knappen på FejsBook'en...

Varför finns det inte en "O-gilla"-knapp??

För övrigt fick jag ett par bra stämplar av en kompis!

38940Haha, kul=) Jag tar budskapet=)

Jag tycker vi gör så här... beställ dom här till alla betalande medlemmar så kan vi skicka vykort till varandra med stämplat budskap=)

kay.krut
2013-05-24, 11:47
Ja, då får man kanske tacka för sig !
Kay krut

Sickan
2013-05-24, 12:08
Jag kommer att fortsätta tacka! Gillar man inte det får man kasta ut mig och stänga av mig från forumet! Det finns andra forum där ett tack uppskattas och jag uppskattar både "snyggt" och "tack".

--
S

Stiffe
2013-05-24, 12:59
Jag kommer att fortsätta tacka! Gillar man inte det får man kasta ut mig och stänga av mig från forumet! Det finns andra forum där ett tack uppskattas och jag uppskattar både "snyggt" och "tack".

--
S

Snyggt Sickan och Tack :)

mogge
2013-05-24, 13:12
Ja,ha du Flathultarn.
Du är så välkommen hem till mig så ska jag bjuda på allt från The till brännvin. Tack för det. Har du sedan ett tips att ge så kan
du få ett tack. Passar inte det så kan du få se basebollträet.
Mogge

Lassekar
2013-05-24, 13:14
Snyggt Sickan och Tack :)

Instämmer helt! :eagerness:

/Lasse

mickmick
2013-05-24, 16:07
Jag vill bara säga Tack till trådskaparen och samtidigt passar på och säger ....

Ja, tack....gärna en TACK knapp i framtiden ! ;)

Kenneth E
2013-05-24, 17:24
Knapp med en under meny, där man kan göra ett val av meddelande eller kombination av flera.
Balsa regn

SCkrille
2013-05-24, 19:14
VA inte ledsen

Fiesler167
2013-05-24, 19:16
Da jeg ikke er særlig god til svensk har jeg fået lidt hjælp af google:


Ej Ej killar, nu är ni inte mycket vänliga, jag tror det är vänligt att ge tack för hjälpen.
Om att få en hjälpande hand från en granne, och jag kommer då att tro att det också sagt tack för hjälpen.

Gemensamt taksomhet idag är en stor bristvara.

Thomas
2013-05-24, 20:51
Google Translator er sjovt, især hvis man oversætter ord for ord.
Prøv att oversætte dette fra svensk til engelsk:

"Hon har stora talgoxar, men vad gör tupp i min åsna?"

Talgoxe på svensk er det samme som musvit på dansk!

Ellers tak for indlægget!

(Så där lite off topic...)

hovhas
2013-05-24, 21:03
Tack Tack!

Anders J
2013-05-24, 21:25
Google Translator er sjovt, især hvis man oversætter ord for ord.
Prøv att oversætte dette fra svensk til engelsk:
"Hon har stora talgoxar, men vad gör tupp i min åsna?"
Talgoxe på svensk er det samme som musvit på dansk!
Ellers tak for indlægget!
(Så där lite off topic...)

Jag gjorde misstaget att först översätta från svenska till danska, och det blev också fredagskul!

Tack för bidraget Thomas! :sarcastic:

Fiesler167
2013-05-24, 21:33
sidste gang jeg får hjælp af google. :(
I forstår alle dansk kan jeg se. :)

mogge
2013-05-24, 21:57
Nu är det ju så här till syvende o sist. Jag tackar för tipset om vaggan till Mig-29. Samtidigt tackar jag för tipset om
det enkla att hitta kapillär rör till rök. Tack. Tack o återigen tack. För all hjälp som säkert hjälper männinskor runt om.
Hjälper inte det så slå er med basebollträ.
Mogge

Thomas
2013-05-24, 22:24
sidste gang jeg får hjælp af google. :(
I forstår alle dansk kan jeg se. :)

Selvfølgelig!
Ikke noget særligt problem...

Selv tak!

Thomas
2013-05-24, 22:26
Jag gjorde misstaget att först översätta från svenska till danska, och det blev också fredagskul!

Tack för bidraget Thomas! :sarcastic:

Ja, det var också "skit"-kul!:sarcastic:

Medeashusse
2013-06-16, 23:10
I skrivande stund, på "min" tråd Krasch-kit i nybörjarforumet så har jag tackat 12 gånger på 336 inlägg. Dvs i 3,5% inläggen finns det ett tack eller om man ser det på ytterligare ett sätt 1:28, 1 tack på 28 inlägg!
Är det en acceptabel tack-frekvens eller ska den ökas alternativt minskas för att öka läsbarheten?
Det riktigt roliga är att jag lyckades tacka i första inlägget, innan jag hade fått några svar?!!
Går det inte sätta upp regler så vi nybörjare vet var gränsen mellan lismande och hövlighet går!
:p

Tack för att jag fick vara med!

kay.krut
2013-06-17, 06:35
Enligt en nyligen gjord undersökning så ska svenskarna vara mycket vänliga mot turister och mot dom som besöker vårt kära fosterland. Varför kan vi då inte vara lite vänliga mot varandra också. Så Medeashusse, fortsätt du att tacka och visa vänlighet, för det tänker jag göra.

Trevlig midsommar på Er alla.
Kay krut