handdator

Visa fullständig version : Esc till easystar fpv kärra?



jesse78
2013-06-02, 17:26
Behöver förslag på vad som är ett bra alternativ och som inte blir för varmt på denna motor, gärna från hobbyking.

Emax 2450kv Max Amp: 25 A

dvogonen
2013-06-02, 17:38
HobbyKing har massor med ESCar. Jag har använt diverse med varierande resultat. De som funkat bäst för mig är deras aggregat i Plush-serien. De kostar några kronor extra men funkar klockrent. Det finns en 30-amp Plush som funkar bra. Hellre något för stor ESC än en som ligger på gränsen och rätt som det är överhettar.

jesse78
2013-06-02, 17:48
HobbyKing har massor med ESCar. Jag har använt diverse med varierande resultat. De som funkat bäst för mig är deras aggregat i Plush-serien. De kostar några kronor extra men funkar klockrent. Det finns en 30-amp Plush som funkar bra. Hellre något för stor ESC än en som ligger på gränsen och rätt som det är överhettar.

Tack för ditt svar, Plush it is. Men betyder detta att jag ska ha ett 35 eller 40 a esc?

dvogonen
2013-06-02, 18:01
Motorn klarar ju bara 25 Ampere kontinuerligt, så mer än en 30 ampere ESC behöver du inte. Om du använder en propeller som orsakar ett effektuttag över 30 ampere, så brinner motorn upp innan ESCn.
Plusharna klarar enstaka uttag på något mer än de är märkta för och kan gå kontinuerligt gå på maxuttaget. Så skall bra ESCar funka, men tyvärr är det inte så med alla.