handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Helt ny på heli (Någon duktig i Huddinge)



Hjalle
2013-06-10, 21:17
Hej. Jag har köpt mig en T-rex 450 och tänkte lära mig flyga, flugit mycket rc-plan men aldrig (riktig) helikopter. bara de små 3 kanaliga skräpet. Flugit endel i Real flight, och känns som jag behärskar det hyfsat. Nu till problemet, helin jag köpte saknade motagare. så jag satte in den jag hade, allt rör på sig och ser fint ut men har ingen anning om det är rätt. hehe. så finns det någon vänlig själ i Huddinge/Stockholm som har lust att hjälpa mig att först kolla på helin och sen få den att flyga. gärna lite tips, betalar gärna för privat lektion. Hoppas nån har tid! Tack

Ken1
2013-06-10, 22:35
tips! www.helisweden.se , www.rcheli.se , så får du förmodligen hjälp rätt snabbt.

Om du är lite "gör/kan det själv" så kolla in www.helifreak.com (regga dig) och leta upp Finless Bob och hans videos på helikopter mekandet. Guld värda :)

Lycka till och välkommen till heliträsket.. för du kommer inte bara köra en heli, utan innan du vet ordet om så har du en till, modell större ;)
//K

Hjalle
2013-06-11, 07:05
Tack! Ska gå in och kolla lite. Råkade vinna en Helikopter_Hurricane_425 på tradera. Nån som vet att den är flygduglig? Och kan det vara bättre att få ordning på den än t-rex 450. Då den är större kanske lite lättare att lära sig?

DavidFlygare
2013-10-11, 22:00
Jag hade fokuserat på t-rexen för om jag inte minns fel kan det vara ont om delar till hurricanen tror dom gått över helt till X serien (x4, x5 osv). Det är inte helt säkert men kolla upp det så vet du.