handdator

Visa fullständig version : HK Bixler 2



Pelleflygare
2013-06-30, 16:03
Behöver en hyfsat stabil plattform för att bär en Sony HDR kamera. Har flugit med kameran på min Canadair från Guanli och det fungerar men den kräver rätt mycket trottel för att inte sjunka när den bär kameran. Har sneglat på Bixler 2 från HK - någon som har erfarenhet av den kärran? /Pelle

simonarvestrand
2013-06-30, 19:04
Jag har en , den klarar n gopro men mer än så blir den lite seg. sen är just bixler2an inte speciellt tålig, tycker den är alldeles för vek , fick sprickor i min efter en lite hårdare landning, vilket bixler1 skulle klarat utan problem.

Bra lättflugen maskin men inte mer än så.

Pelleflygare
2013-06-30, 20:45
Gott då ska vi inte ha den! Är det bättre att köra med en Multiplex Easystar 2 alternativt Bilxler 1?

simonarvestrand
2013-06-30, 22:28
om man vill ha en som är Hållbarare ja, men dom har nog ungefär samma lyftkraft.

UndCon
2013-07-01, 08:08
Jag flyger med en Bixler1 och har en Bixler2 i en oanvänd lådda...

Av dessa kan jag inte jämföra flygning då 2an inte är monterad - men jag har flygit Skywalker och föredrar den framför Bixler1

Skywalkern har mer lastutrymme och är mycket stadigare - den kan bära mer last.
//UndCon

simonarvestrand
2013-07-01, 10:33
Det man kan säga om bixler2 jämfört mot 1an är att motor är mer rätt , mycket lätt att start kasta betydligt lättare än 1an , tror det beror både på motor och en liten viktminskning.
sak nummer 2 är att den rollar mycket snabbare än 1an , 1an bör man ha bra höjd om man ska rolla.

Pelleflygare
2013-07-01, 15:00
Vilken Skywalker är det som du har - fanns några att välja på hos HK? /Per-Erik

UndCon
2013-07-01, 16:20
Jag tror den Skywalkern jag har är V2 dvs den har ett par år på nacken - inköpt från BevRC

Pelleflygare
2013-07-01, 20:41
Någon som erfarenhet av Skywalker V6 från HK? /Pelle

Fluf
2013-07-02, 13:56
Jag kör med en EPP-FPV, liknande Skywalkern i funktion och är riktigt nöjd med den. Det är lite smalt i kroppen men finns mycket plats.

Och som allt annat man skall flyga med extra elektronik i så är det alltid lämpligt med lite modifikationer för att anpassa planet utefter egna behov.

Den är stor men bär mängder utan att bry sig och hela designen är för att bära extra vikt i nosen för att ballanseras ut.

Mina modifikationer

http://www.youtube.com/watch?v=170YGOJfpF4


Och här flyger den i ca 9m/s (med skevrodergyro).

http://www.youtube.com/watch?v=OEW6vlzi06Q