handdator

Visa fullständig version : Skall testa att flyga lågt med FPV.



Kenneth E
2013-07-01, 13:02
Har haft en gammal trotjänare i garaget som jag jobbat på i två dagar nu och hela natten för den delen. Har precis provat den och allt fungerar efter batteribytet. Har precis blivit klar med balanseringen efter 2 timmar, skall vara ganska exakt om jag nu inte minns fel.

Jag kommer att köra med kamera och sladd 25m, drift och uppspelning sker vid sladdens slut. En fråga, hur spelar man in video signalen från kameran det jag har att till gå är en GoPro och en videokamera med AV/r kontakt är det något jag kan använda?
Kenneth

neu
2013-07-01, 15:10
Ska du dyka efter sickans disco? :p

Copterdude
2013-07-01, 15:18
Cool projekt, hur fick du tätt i kameran ?
Du kanske kan spela in med videokameran ? Har den line-in så borde det gå.

Kenneth E
2013-07-01, 15:20
Målet är att faktiskt hitta Sickans MK och på vägen lära mig något. Det är jätte svårt att hålla balansen under vatten och på väg ner ser man inte någonting, sen skymtar man bottnen och är helt vilse. En kompass framför kameran är nog inte helt fel.
Idag lärde jag mig att kabeln skall vara avvägd och sitta i centrum på ubåten, dessa justeringar skall utföras, sedan skall flotten med alla FPV grejor byggas.

Det blir ett stort projekt, vet dessutom inte om tekniken och skrovet klarar 8-10m djup.

Kenneth

Kenneth E
2013-07-01, 15:26
Cool projekt, hur fick du tätt i kameran ?
Du kanske kan spela in med videokameran ? Har den line-in så borde det gå.

Köpte en vattentät kamera i Singapore för många år sedan, gjord för att söka efter grejor på botten ner till 25 meters djup. Idag har jag varit på en meter, 10 sådana till och jag är framme, hoppas det funkar någorlunda.
Angående kameran står det AV/r kan vara något som går att använda för att spela in, kameran heter hdr10 Sony.
Kenneth

theailer
2013-07-01, 23:05
Härligt att du bestämde dig för att fpva ubåten. Du får lägga upp film när du fått nått inspelat. Både utanför och fpv =)