handdator

Visa fullständig version : programmera Fms fartreglage 65amp



lennart wiklund
2013-07-08, 14:14
har kommit över en fms t 28 trojan,denna är den senare sk version 2 förbättrad med bla större fartreglage på 65amp.jag får inte igång motorn!!något med programmeringen....någon som hållt på med detta reglage och som kan hjälpa mej lite utförligt??
Med vänlig hälsning//lennart

Tobbepostis
2013-07-09, 09:38
Har du ett programeringskort?I sådana fall så har jag dessa inställningar:broms på,lipo på,softcut på,start mode normal,timing high,govener off.

lennart wiklund
2013-07-09, 15:04
Inget kort,lyckades få igång det igårkväll.har även provflygit maskinen.allt verkar funka som det ska,men kan ju inte säga att jag har dom optimalaste inställningarna på reglaget.men går som satan denna maskin på 5 lipoceller,gisses vilket drag. Flög ur två accar på 4000mah vardera.flyger ca 15 minuter på ett paket.ingen broms på snurran,vilken tjusning när man trycker maskinen mot backen utan gas,ljudet av den trebladiga snurran går ej att beskriva.Kan varmt rekommendera denna nyare versionen av Fms maskiner.dom är förbättrade i tre steg,bättre foam,servon med metalldrev,samt nytt starkare fartreglage på 65amp.Denna T28 TRojan som jag har flyger hiskeligt fint!!