handdator

Visa fullständig version : Avvísolera gopro kameran för att slippa störningar



Heurlin
2013-07-23, 16:50
Får rejäla störningar i fatshark glasögonen när jag flyger fpv och skulle vilja få tips på hur jag ska lösa det? Testade med alutejp som funkade "okej" men fortfarande tillräckligt mycket störningar för att jag själv ska störa mig på det.

Vad finns det mer för grejer? Koppartejp fick jag tips om förut men hittar inte vart man kan köpa det?

SebastianW
2013-07-23, 18:41
Hej, jag har precis beställt hem koppar tejp från electrokit.
Skall labba lite med det map störningar också, vet ej hur bra det fungerar.
mvh
Sebastian

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

peterbat
2013-07-23, 21:04
Kör ni på samma strömkälla som resten av maskineriet? Själv har jag separat acc till FPV-utrustningen och har aldrig haft bekymmer med störningar.....MVH Peter

Heurlin
2013-07-24, 16:11
Jag kör med samma strömkälla. Men märkte också tidigare att gpsen tog längre tid att hitta positionerna när gopro kameran satt på jämfört med annars så skulle vilja avisolera kameran på något sätt. Får bli en beställning från electrokit och hoppas det funkar

2013-07-24, 16:32
Är det fatsharks 250mw sändare och gopro 2 du kör med?
Jag har min fatshark vtx precis bakom gopro2 utan störningar. Jag driver vtx från drivaccen utan fatsharks filter.

Min gpsmast har jag flyttat långt bak för att minska störningarna från gopron och det funkar fint.

Heurlin
2013-07-24, 20:35
Stämmer bra med sändaren men kör med gopro 3an och testat med båda. Har antennen bakåt (kör f550 ram) mellan dom röda armarna.

2013-07-25, 00:04
Hmm, kolla så att du inte har glappkontakt i någon lödning, anslutning eller antenn.

Förresten, är du säker på att det är gopron som orsakar störningarna? Om du kör med originalantennerna på fatsharken så blir det lätt störningar när antennerna lutar fel i förhållande till varann. Jag har spironet-antenner men har aldrig provat med original så jag kan inte uttala mig om vilket resultat man kan förvänta sig.

Heurlin
2013-07-25, 19:54
Kör med fatsharks "ufo" antenner. Kommer inte ihåg exakt vad dom heter men gråa solid "klump" på toppen. Men i förhållande med varandra? Det ändras ju hela tiden beroende på hur du flyger

2013-07-25, 20:20
Det är nog spironet du har då. Men dom gråa har jag för mig kommer med en annan anslutning. Fatshark ska ha svart klump om det inte har blivit några ändringar. Eller har du adaptrar mellan antenn och vtx/vrx?

Det är därför antenner med cirkulär polarisation har blivit så populära. Dom funkar bra även när det lutar och svänger.

Henke.a
2013-07-25, 20:25
Är dom grå så är det sma anslutning kolla då kontakterna matchar du ska ha pinne på ena och hål på andra.. En kompis körde med två honor och hade jätte problem ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Heurlin
2013-08-02, 07:56
Bättre sent svar än inget.. Kör med dessa antenner: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27750__immersionrc_5_8ghz_circular_polarized_spi ronet_antenna.html och det är rätt så som dom sitter. Får bara störningar när jag kör fullgas framåt alt svänger. Men det kan alltså vara antennerna som är problemet? Köpte ju dom dyrare för att slippa massa problem med just sånt här..