handdator

Visa fullständig version : Self-level? fattar nada?



NickeL
2013-07-28, 09:52
Halloj, har problem med "Self-level" på min quad, eller rättare sagt... får inte igång det, (KK2 v1.5)

Har provat med "right roll stick" left roll" left yaw+ right roll??? står hela tiden på Off? antar att den ska stå på "on"...

är inställd på "Stick" (ej Aux)

se de kassa bilderna nedan...

39979 39980

Alla bilder är tagna med spaken Neutral (förutom trottle som var i botten)


P Gain:50
P Limit:100
Acc trim roll: 0
Acc trim Pitch: 0
39981


någon som kan förklara "Height Dampening" och ge tips på vad man borde ställa den på?

Tacksam för alla svar!

//Nicke

Kvaddcopter
2013-07-28, 10:08
Om jag inte minns fel så ska du hålla right roll när du armar, så var det på mitt iaf! Tips är dock att ha den på aux om din radio har 5 eller fler kanaler!

Height dampening kompenserar automatiskt med extra throttle när du pitchar eller rollar, så att du inte ska tappa lika mkt höjd!
Den funktionen är bättre att undvika då det känns mer naturligt att själv ge mer gas!

simonarvestrand
2013-07-28, 10:20
hight damp är väl ändå för att den ska hålla höjden i selflevel när man ger utslag höger/vänster/fram/bak ?

NickeL
2013-07-28, 14:15
Om jag inte minns fel så ska du hålla right roll när du armar, så var det på mitt iaf! Tips är dock att ha den på aux om din radio har 5 eller fler kanaler!

Height dampening kompenserar automatiskt med extra throttle när du pitchar eller rollar, så att du inte ska tappa lika mkt höjd!
Den funktionen är bättre att undvika då det känns mer naturligt att själv ge mer gas!

som jag skrev så har jag provat det...
hur mixar jag in den på en switch om jag kör aux?

//Nicke