handdator

Visa fullständig version : Naza voltage protection 1 and 2?



pernstig
2013-07-28, 20:11
Trots att jag läst instruktionen i "Assistenten" förstår jag inte riktigt hur DJI tänkt att varningsnivåerna för batterispänning ska ställas in på Naza. Hur har ni gått tillväga?

hawken
2013-07-30, 10:10
Kör med extern voltvarnare med ljud/pip på balanseringskontakten, nazan landar rätt hårt ner i backen och den går rakt ner där den är och man får justera själv så den inte flyger in i nåt...
Har testat nazalandning och beställde direkt en voltvarnare för 2$, kändes billigare :-)

SteffeB
2013-07-30, 10:31
Har också slutat använda Naza-larmet.

Kör telemetri med ljud-larm istället. Har 2 larmnivåer där det lägsta larmar på 14.1V belastat, då vet jag att det är bråttom att ta sig ner (~2-3 minuter) innan acken tar skada. Har givetvis provat ut detta! Att försöka beräkna flygtid efter obelastad spänning är drygt, varierar från ack till ack.

Fick själv ingen ordning på Naza och kände mig osäker på när man behövde landa vilket resulterade i både svettningar och kortare flygtid än vad som var möjligt ur acken. Det är så lätt att glömma bort den lilla lysdioden. :)

pernstig
2013-07-30, 14:24
Telemetrivarianten går bort för mina telemetriklara mottagare är upptagna för annat. Ljudvarnare kan vara ett alternativ, länk?
För övrigt tycker jag att DJI har krånglat till inställningen av spänningsnivåerna. Varför inte helt enkelt ange nivå 1 och 2 för belastad acc?

hawken
2013-07-30, 21:53
Den här är lite deluxevariant, ställbar volt osånt när den ska pipa, de enklare piper vid 3.3.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=42757

Jag hade inga problem att höra den på lååångt håll, den piper högt :-)

slaffe
2013-07-31, 10:17
Har också stängt av funktionen i Nazan och kör på förbrukade mah i odsn istället

Skickat från min HTC One X med Tapatalk 4 Beta

hawken
2013-08-02, 06:24
Har också stängt av funktionen i Nazan och kör på förbrukade mah i odsn istället

Skickat från min HTC One X med Tapatalk 4 Beta

Det funkar jättebra tills batteriet inte är bra längre... Snacka om att jag blev förvånad när ett 5000 batteri efter några laddningar bara klarar ca 3000... Jag är glad att det stod alarm i brillorna så jag kunde landa snyggt :-)

slaffe
2013-08-02, 09:18
Man får hålla koll på spänningen också :) Mah och spänning så kan man vara lugn :)

Skickat från min HTC One X med Tapatalk 4 Beta