handdator

Visa fullständig version : Disco goes No Fear



HangerS
2013-08-01, 23:06
Spärrarna börjar släppa och rate läget på cc3d´n hittat...

Kävlinge Rinnebäck:

https://vimeo.com/71536897

sundqvistjohan
2013-08-01, 23:29
Snyggt!

HangerS
2013-08-01, 23:51
Tack :)

bjerred
2013-08-02, 06:24
HangerS, cc3d revo eller kan den vanliga cc3d bli så manöverbar? Fantastiskt!

Lars

Sickan
2013-08-02, 06:57
Cool! Och grattis till flip/roll :) Kul ställe också!

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

HangerS
2013-08-02, 07:56
Tack! Ahh det va nog det roligaste ställe jag flugit på hittills.

Bjerred: Vanligt cc3d är det. Jag tror inte det är någon jätteskilnad i manöverbarhet på cc3d och revo, det handlar mer om inställningar.

bjerred
2013-08-02, 09:37
@HangerS, har du tid och tillfälle att hjälpa mig med pid-finlir. Min disco har aldrig varit så snäll som nu, men som du manövrerar har aldrig ens vågat drömma om.
Lars i Bjärred

HangerS
2013-08-02, 11:04
Oj det va smickrande, tack!
Självklart kan vi ta en titt på dina settings men jag är verkligen ingen expert på att trimma in cc3d.
Hovrar den stabilt så har du förmodligen hyfsade inställningar redan.
Då är det bara att slå på rate flygläge och träna tills hämningarna släpper :)

bjerred
2013-08-02, 11:57
OK! Trimmade först i rate mode, nollade sedan I och gick sedan till nybörjarnas attitude. Jag flyger nu bara i attitude. Kräver precisionsflygning som den längs bron, mellan räckena!, rate?
Jag övar nu mest FPV-flygning. Där vinglar jag ännu fram som en måttligt berusad. Det är nog tyvärr inte PID som i första hand ska trimmas...
Lars

HangerS
2013-08-02, 13:15
Nej hovring och den typen av flygning kör jag i attitude, men så fort jag flyger iväg så switchar jag över till rate.
Ett hett tips är att vänja sig vid rate så fort man känner sig trygg i attitude mode.
Det är bara att nöta och nöta rätt va det är så känner man maskinen och då lossnar det snabbt. En backup maskin är inte dumt för självförtroendet häller ;)

simonarvestrand
2013-08-02, 14:36
det är så grymt skönt att flyga i rate men det krävs ett gäng flighter innan man blir bekväm med det.
attitude funkar i dom nya gcs versionerna, dom som just nu inte är lämpliga för cc3d där kan man ställa attituden då blir den lite vildare i attin.

rfnoise
2013-08-11, 09:56
Cool och vilket ställe! Testa att höja pitch/roll I ännu mer så låser du vinkeln när du kör framåt. Ser att den tenderar att gunga bakåt för att stabilisera när du pressar farten? Det kommer att bli ännu roligare och stabilare då du kan låsa kameran med högerspaken när du flyger utan tendens att den "bromsar".

HangerS
2013-08-12, 10:03
Cool och vilket ställe! Testa att höja pitch/roll I ännu mer så låser du vinkeln när du kör framåt. Ser att den tenderar att gunga bakåt för att stabilisera när du pressar farten? Det kommer att bli ännu roligare och stabilare då du kan låsa kameran med högerspaken när du flyger utan tendens att den "bromsar".

Höjde pidarna och rate/sec efter jag bytte till 900kv motorerna och upplevde det du pratar om. Blev mycket mera locked in och jag slapp småkorigera hela tiden. Tyvär så han jag bara testa det en acce innan den satt i en elledning och rätt ner i ån... Så nu väntar jag på nya reglage.

rfnoise
2013-08-12, 10:05
Åh nej!! Var det bara reglagen som pajjade får man gratulera till god tur iaf!

HangerS
2013-08-12, 13:45
Åh nej!! Var det bara reglagen som pajjade får man gratulera till god tur iaf!

Två motorer (en kanna försvann med snurra och allt, och en blev så varm att den tog stryk) + alla reglage gick åt skogen så jag kom rätt billigt undan ändå.
Jag hade maximal tur då den damp ner typ precis i sidan av en liten vass ö mitt i ån och stod med häcken ner i vatten men kamerorna pekandes rätt uppåt över vattennivån.
Jag var lite orolig att uhf mottagaren hade tagit stryk, men både den och accen klarade sig trotts att dom låg helt under vatten.