handdator

Visa fullständig version : Hobbyking T28 Trojan 203cm.



Harry S
2013-08-07, 16:20
Hej gott folk...:)

Har sett att HK har T28 Trojan i större skala och undrar nu om det är någon här som beställt en dylik ifrån dom..? Om så, hur verkar byggsatsen i stort, är den värd att satsa på..?

Kan säga så här, någon som har nickname "Skatan" har nämligen köpt en dylik därifrån utan att säga för mycket.

............**Tack**

Snickarjävel´n
2013-08-07, 20:09
"Skatan" var väl inte alltför positiv till deras fraktpris då det tydligen blev något strul med det.

Jag har själv ingen erfarenhet av just deras modell men håller på att montera ihop en ESM Trojan i samma störrelse som ska drivas av en OS300FT.
Inhandlades "ny men påbörjad" och där är en del som jag håller på att ändra för att det ska passa min smak. Snygg och trevlig maskin.

Hade en Black Horse Trojan i 120 storlek tidigare och den flög helt underbart, tror inte denna eller hobbykings Trojan flyger sämre.

Harry S
2013-08-07, 20:16
Okay Jonny, ska bli kul att följa ditt bygge av den. Är det den röd/vita eller den gula som Du har införskaffat..?

Som bekant är ju LA 7'an färdigbyggd numer så nu jagar jag nåt nytt att sätta nävarna i, har kollat på just HK's T28, ESM's T28 men även en del andra maskiner som BH Hawker Hurricane och Wyvern och en hel hög ifrån ESM. Den som lockar mest hos ESM är Mitsubishi J2M3 Raiden, liten knubbig köttabulle ungefär som Bearcat.

...........**Tack**...:)

McRegor
2013-08-07, 20:22
Hej Harry,
Hur flyger LA7:an då ? Nöjd med slutresultatet ?
...men en T28 är ju aldrig fel...:)
Roger

Harry S
2013-08-07, 20:37
Väntar fortfarande på maiden Roger iom. att frugan jobbar om kvällarna och Vi har en liten 14 veckors hundvalp hemma. Annars så skulle den redan ha flugits men den som väntar på någe gott väntar alltid för länge...;)

Snickarjävel´n
2013-08-07, 20:40
Okay Jonny, ska bli kul att följa ditt bygge av den. Är det den röd/vita eller den gula som Du har införskaffat..?

Som bekant är ju LA 7'an färdigbyggd numer så nu jagar jag nåt nytt att sätta nävarna i, har kollat på just HK's T28, ESM's T28 men även en del andra maskiner som BH Hawker Hurricane och Wyvern och en hel hög ifrån ESM. Den som lockar mest hos ESM är Mitsubishi J2M3 Raiden, liten knubbig köttabulle ungefär som Bearcat.

...........**Tack**...:)


Den gula varianten.

Harry S
2013-08-07, 20:50
Ahhh...vilken skönhet Jonny, snyggt bygge vill jag lova...kanoooners...:)

K-Å
2014-01-11, 19:04
Satsa på något annat än HK´s AT6 eller T28 de är kraftfullt baktunga, dett finns bättre att satsa på. Ställen till AT6 är väldigt speciella och kräver ombyggnad för att funka.

ESM´s T28 är mycket fin.

MVH K-Å

Harry S
2014-01-12, 21:50
Hej K-Å...:)

Köpte på mig en beg. Black Horse Corsair Giant Scale, komplett med motor åå hela kånkarongen så den får bli min andra "warbird" i större klassen. Vi får se vad som skall komma efter denna.

........**Tack**.