handdator

Visa fullständig version : Finns det annat multikopterforum?



Ålänning
2013-08-13, 14:17
Det var en som sade att han läst om nån multi på ett svenskt multikopterforum utan att då minnas vilket och jag frågade om det var rcflyg, rcheli eller helisweden, men nix. !? Finns det nåt multikopterforum i sverige?

simonarvestrand
2013-08-13, 14:19
inget som jag sett faktiskt. just nu verkar det som den största multikunskapen finns här

Ålänning
2013-08-13, 14:21
Trevligt! =) Gillar få svar på frågor och ställer mer än gärna upp och svarar om jag vet vad jag pratar om. :-D

Mikael Wijk
2013-08-13, 15:02
fpv.nu har väl en del aktiva piloter

simonarvestrand
2013-08-13, 15:09
jupp. fpv.nu är bra men det är ju inget multirotor forum.

Kenneth E
2013-08-13, 15:43
Jag har precis anmält mig FPV.nu det verkar vara ganska tyst där, inte mycket aktivitet, endast Simon som håller forumet igång tycker jag efter en snabb överblick.
Ken

simonarvestrand
2013-08-13, 22:29
det har lite up and downs :)

jag försöker svara på sådant jag kan svara på vet ju själv hur fort man vill ha svar när man kört stopp :)
men det är allt andra som är minst lika aktiva som mig .

lite som en dåligt justerad quad, fullt ös en stund för att sedan bli tyst och sedan upp igen.

oftast är det nog så att någon ställer en fråga så diskuteras den tills det är löst sedan är det tyst tills nån ny kommer upp.

Kenneth E
2013-08-13, 22:37
Är det, det ända FPV forumet som finns förutom RCFF?

Borde i så fall slå oss ihop.
Ken

simonarvestrand
2013-08-13, 22:47
när det gäller svenskt så kan man nog säga det. lite på helisweden också men det är nog mest jag som svarar på frågor där tror jag.

nästan alla fpv.nu folk finns även här redan idag.

finns ju dock folk som vill ha oss härifrån så vi kanske ska flytta :)

Kenneth E
2013-08-14, 00:01
Ja, jag håller med dig, det är ganska trist attityd på RCFF. Det är bara det om vi lämnar kan de lägga ner RCFF, då kommer inget att hända på forumet och det dör ut sakta.

Jag var inne på Facebook ett tag, men tycker inte det passar som forum. Jag använder mig mycket av rcgroup och det fungerar fint, kanske skall man där öppna en svensk tråd, det finns redan en FPV-UK. tror jag den hette.

Ken

Peterps
2013-08-15, 19:06
Jag hoppas att som flyger nåt fortsätter å skriva här skulle va trist å tröttsamt å följa i typ fem olika forum, så skit i gnälltomtarna å fortsätt här vill man inte läsa en en tråd ere väl för f%#^* bara å låta bli.... Man kanske ska ha ett forum för å flyga upp och ett för flyga neråt också...för att inte tala om höger å vänster....

Nä skämt åt sidan å fortsätt å posta här alla som flyger något..

//Peter


Sent from my iPad using Tapatalk