handdator

Visa fullständig version : Mitt första Quad bygge 450



GREVEN
2013-08-24, 15:08
Jo börja med semestern annalkandes .. Flyget en del med min walkera 180z men såg quad vart ladybirden
som gått mycket o skruvats massa med..

men råka se film om Hubsan X4-V1 beställde en till Gotland flög jäkligt fint vart såld o beställde V2
O för 298:- hem till dörren fans det inget o klaga över. Flyger jäkligt fint o kul o leka med..

Men så såg jag en Hexa o en okta på ön som flög o fotta o filma...
vart bra sugen på större maskin...

Så en regnig dag uttråkad med en dator köp Djävulen tog över.. Tryck enter o dit köp slutförs..

Så vad blev det..
Jo Rctimer o deras kopia av DJI450
ram motor esc

Radio Turnigy 9X
Flight controll KK2.0
ackar 3S 2650mah

o som detta är mitt första bygge kommer frågorna hagla över er..
motera basen igår inga större problem
men gilla inte prop driven så montera dom jag köppte extra o vart nöjd...

ungefär där jag är nu..
nu är det elen! O placering av allt o framförallt inkoppling.. Där är jag Nooby totalt..

GREVEN
2013-08-25, 13:12
Allt är kopplat o klart....

men så klart jäklas lite.. Först va det sändaren o få rätt på utslagen...

Men har löst sig..

nu sitter jag fast igen o det är KK2.0 den har ingen ESC kalibrering i menyn? O då är det lite svårt o gå vidare
så jag sitter fast.. Utgåvan är gamla 1.2 men borde finnas esc kalibrering i den på platsen esc ska ligga ligger cppm.

hjälp

Ålänning
2013-08-25, 14:56
Du kan väl kalibrera ESCarna direkt mot mottagaren?

Steflo112
2013-08-25, 16:43
Jag tycker du skall uppgrada KK2an till 1,6, då kommer den bli mycket lättare att flyga med.

GREVEN
2013-08-25, 18:24
Skulle gärna uppgradera den... Men adaptern har vart restad en evighet..

för av dom testerna jag gjort är den rätt nervös.. Men då är propparna inte balanserade heller då det är rediga vibrationer...
så är lite jobb kvar..

FinnbyFraggel
2013-08-25, 19:22
Min erfarenhet är att mottagaren inte ger exakt samma signal vid kalibrering som när man kalibrerar via KK2.
Jag hade en motor som startade efter dom övriga tre och jag provade att kalibrera från mottagaren men fick inte bort problemet innan jag körde kalibrering via KK2.
TA BORT PROPPAR!
Ut med batteriet från quaden, max trottel på radion, håll in knapp 1 och 4 på KK2 och sätt i batteriet, när alla ESC har indikerat kalibrering, min trottel på radion, vänta på att ESC indikerar, släpp knapp 1 och 4 - Klart.
Ta ur batteriet från quaden och starta om allt och testa.
/Jonas

Peterps
2013-08-25, 19:32
För en trevlig flygtur hitta nån som har en adapter å uppgradera det är en stor skillnad framförallt om man e nybörjare, talar av egen erfarenhet...hitta nån i närheten som du kan åka till eller om du kan skicka kortet till nån vänlig själ som fixa det..

//Peter


Sent from my iPad using Tapatalk

GREVEN
2013-08-25, 21:59
Min erfarenhet är att mottagaren inte ger exakt samma signal vid kalibrering som när man kalibrerar via KK2.
Jag hade en motor som startade efter dom övriga tre och jag provade att kalibrera från mottagaren men fick inte bort problemet innan jag körde kalibrering via KK2.
TA BORT PROPPAR!
Ut med batteriet från quaden, max trottel på radion, håll in knapp 1 och 4 på KK2 och sätt i batteriet, när alla ESC har indikerat kalibrering, min trottel på radion, vänta på att ESC indikerar, släpp knapp 1 och 4 - Klart.
Ta ur batteriet från quaden och starta om allt och testa.
/Jonas

Detta ska kikas på igen... Kom på den videon jag kika va det bara text inget annat..

Men måste balansera propparna då dom har ruskiga vibrationer... Bra tipps när man inte har rätt grejer hemma?

Ålänning
2013-08-25, 22:44
Min erfarenhet är att mottagaren inte ger exakt samma signal vid kalibrering som när man kalibrerar via KK2.
Sant nu när du säger det... jag fick sätta throttle EPA max på 140%. Dvs -100 ... +140% för att motorerna jag använde mot Turnigy-ESCarna att det var min-max.
Version 1.6. Kör in!

GREVEN
2013-08-26, 16:03
Den FLYGER......
Haft bara problem med original plast proppar.. Så skicka på kolfiber propparna.. Fungera direkt


Men är bra känslig på Fram o Bak o Roll är den väldigt känslig men små tung på gas o sväng..
Enda minuset med kolfiber propparna är det va större hål på dom ca 8 mm o mina axlar är 6.. Så vart ögonmåtta lite vid montering se om jag kan hitta några adapters.

FinnbyFraggel
2013-08-27, 20:45
Det är bara att gratulera :-)
Den jag har är väldigt okänslig på propparna, jag lyckades tippa vid en av dom första flygningarna när jag inte hann parera för en kastvind och fick ett jack i en propp och jag har inga vibrationer.
Jag har provar att filma med kamera stumt monterad på ramen utan några större problem....
Vi får se hur quad två kommer att fungera, HKs V1 ram i trä är beställd ihop med motorer och ESC samt ett till KK2 :-)
/Jonas

GREVEN
2014-07-13, 20:54
Den här är numera Död... Spiral dykning på en 17M va inte nyttig..
Den börja driva lite mycket i vinden på Gotland.. Börja backa av på motorerna för sänka ner den..då kom en kast vind.. Sen va det kört..
Ny ram är beställd blir en RCT SPIDER o testa istället..

http://i264.photobucket.com/albums/ii190/GTR_Greven/imagejpg1_zpsef0faf63.jpg (http://s264.photobucket.com/user/GTR_Greven/media/imagejpg1_zpsef0faf63.jpg.html)

Sista bilden innan marken..

http://i264.photobucket.com/albums/ii190/GTR_Greven/imagejpg1_zpsb4db73f6.jpg (http://s264.photobucket.com/user/GTR_Greven/media/imagejpg1_zpsb4db73f6.jpg.html)

Lite lustig tyckte jag den va..

vet inte om jag ska fortsätta med KK2.1 eller leta en bättre FC

Ålänning
2014-07-13, 22:18
Vackert ställe att flyga på. =)

GREVEN
2014-07-13, 23:27
Jo på svärföräldrarnas gård.. Men fick par fina bilder som jag tänkte skriva ut o ge dom över gården..

GREVEN
2014-12-28, 20:57
Denna står just nu still efter ram byte...så åkte motorer o ESC ur.. bytte till Multistar o sunny sky motorer.. går väldigt bra med dom..

men funderar på byta FC i den vet inte till vad har ett Naze32 kort liggandes.. allt nått GPS baserat.

Sen en gimbal till den men ska va en som sitter i framkant på ramen o inte hängandes.. o där vet jag inte vad..