handdator

Visa fullständig version : Futaba S-bus



Lelle
2013-09-04, 09:38
Hej. Jag har en fråga om S-bus.
Jag har en futaba FF10 och min fråga är om jag köper s-busmottagare kommer det att fungera ihop med 10:an, eller måste jag köpa en ny sändare också för att det ska fungera, typ 14-kanalaren?
Någon som vet. :stupido2:

Jono
2013-09-04, 20:58
Kollade på Futabas hemsida och det ska funka.
http://www.futaba-rc.com/receivers/fhss-s-fhss-compat.html

Lelle
2013-09-05, 08:11
Hej Jörgen.

Jag språkade med Kaj på Futabaservice igår och han var säker på att det inte fungerar med att utnyttja fördelarna med s-bus på FC10.

Orsaken att jag frågar är att jag fått min powerbox Royal utbytt mot en Powerbox Champion SRS, och den lirar inte ihop med mina 6014HS-mottagare och sändaren ska enl Kaj inte heller fungera.

Får söka vidare innan jag bestämmer hur jag ska göra. Verkar lite överkurs att behöva köpa en helt ny sändare och mottagare bara för att det ska lira ihop med PB.
Ska kika på andra system oxå.
Förslag.

numnutchris
2013-09-05, 12:12
Hej. Jag har en fråga om S-bus.
Jag har en futaba FF10 och min fråga är om jag köper s-busmottagare kommer det att fungera ihop med 10:an, eller måste jag köpa en ny sändare också för att det ska fungera, typ 14-kanalaren?
Någon som vet. :stupido2:

Tex 6208SB funkar med TM-10/10CH läget, med kanal 1-8 på SBus, men jag vet inte vad som händer med de där av-på kanalerna din sändare har (om jag inte minns fel hamnade de tex. på 13 o 14 när jag körde frskys tfr8+tfr8s som 14kanalare, fast 10an ger bara 8+2 kanaler förstås).