handdator

Visa fullständig version : HK450V2 med HK401 gyro



Micke9000
2013-09-07, 16:39
Hej på er. Idag var jag ute och flög lite i det fina vädret. Jag har bra kontroll över stjärten men kan inte få helin att rotera snabbt.. Låt säga att jag hovrar och vill snurra helin, så går det i slowmotion, ingen action i rotationen alls. Landar jag och kollar så får jag fullt utslag både höger och vänster. Vad kan vara fel?.. Detta endast testat i HH mode. Mvh Micke.. (Förstår inte varför jag inte kan byta rad i inlägget)

Hägle
2013-09-08, 10:19
Hej,
Har du 100% på servot i radion eller har du satt en lägre limit?

MVH Tomas

Fluf
2013-09-08, 10:39
Osäker på om HK401 tar hänsyn till din spakinput, dvs det är möjligt att gyrot motverkar rotationen då den inte fattar att den faktiskt skall rotera, inte ovanlig i enklare/billigare gyro.

Experimentera med gainen och se om du kan få den piggare men ändå hålla stjärten där den skall vara utan oscillation.

Alternativt byt till ett annat gyro.

Michael
2013-09-08, 19:57
Ett lite märkligt problem som jag inte känner igen.
Är du säker på att du installerat och trimmat in gyrot på korrekt vis?
Jag föreslår att du kollar igenom videon nedan och ser efter om det är något som du gjort annorlunda och som skulle kunna orsaka det märkliga beteende du beskriver.


http://www.youtube.com/watch?v=z1ogkPqSP_A

tomasstrom
2013-09-08, 22:47
Du ska ställa det gyrot i rate mode först och trimma utslaget, byt sedan till HH mode och ställ gain. Då ska det funka.