handdator

Visa fullständig version : KK2.1 och dess inställningar och prestanda?



Hägle
2013-09-08, 11:35
Hej, jag har ett KK2.1 från Hobbyking.
Jag är inte direkt nöjd då den inte känns stabil i rollplan och yaw.
Den driver ur sin position hela tiden och jag får kompensera.
Hur får ni era quads stabila om ni har samma kort.

Jag har dessutom ett usbkort av den äldre typen (USBasp AVR Programming Device for ATMEL proccessors) från HK som ersatts av en snarlik i blått utförande.
Mitt problem är att jag inte hittar en mjukvara för mitt USB som jag kan köra mot programmet som jag laddat ner från Lazy zero.


Funderar på att köpa KK2.0 med display om jag inte får till detta kk2.1 kort.

Mycket tacksam för tips och hjälp.

Tomas

simonarvestrand
2013-09-08, 19:53
lägg en liten xtra slant och köp ett cc3d från readymaderc.com så får du ett kort som flyger mycket bättre.

dvogonen
2013-09-08, 21:02
Jag har båda korten du nämner (v2.1 och KK2).Det går inte att få v2.1 särskilt stabilt. I alla fall lyckades inte jag något vidare med de två kort jag äger. Gyro-sensorerna är sämre och det finns inte några acceleratorer. KK2 är hur mycket bättre som helst.

Alla USBasp använder samma drivrutin. Installationen går sällan klockrent. Windows 7 är värre än XP och Windows 8 lär vara hopplös. Här är en länk till konstruktören av USBasp som har drivisen på sin hemsida:

http://www.fischl.de/usbasp/

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4

Hägle
2013-09-08, 22:06
Hej och tack till er båda.

Mitt första problem att få USB att fungera löstes med hjälp av en kamrat som tipsade mig om att det är windows 7 som spökar. Det stämde och jag fick hjälp att hitta en drivrutin som Lazy Zero accepterade. Nu fungerar den biten och det går att flasha om kortet. Det var inget fel på USB-enheten.

Men är det som du Dvogonen säger och jag betvivlar det inte, att det är ett dåligt kort så lägger jag inte ner mera kraft på det.
Ska testa ett KK2.0 och om det känns bra, så satsar jag vidare....
Man kan ju inte ge upp, bara så där...flyga är viktigt.

Tack igen
Tomas

FinnbyFraggel
2013-09-08, 22:06
Jag har ingen erfarenhet av 2.1 kortet med KK2 med display fungerar över förväntan med tanke på priset.
Har det på en 450 med X-setup och vid vindstilla ligger den så still i autolevel läge så man kan släppa spakarna på radion.
Jag kan varmt rekommendera det kortet, jag har ett till på väg hem som ska sättas på en 550 ram.

/Jonas

Hägle
2013-09-08, 22:15
Hej Jonas, tack för stödet.

Vilken firmware kör du med?
Har du lust att dela med dig av din setup så kopierar jag den gärna till mitt nya kort.
MVH Tomas

FinnbyFraggel
2013-09-09, 21:07
Jag har 1.5 i kortet på 450:n och jag fick hem det nya kortet med ram och det övriga idag men jag vet inte vilken FW som ligger i ännu, jag hoppas det är 1.5 så jag slipper flasha....

Värdena jag har är följande i PI Editor
Roll / Pitch
75-50-40-20

Yaw
75-20-30-10
Värdena är uppifrån och ner i menyn

Och i Self level menyn har jag följande:

75-40-0-0

Lycka till med setupen!