handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att identifiera kontrollkort.



Craschmaster
2013-09-10, 22:05
Hej!

Jag är ny på det här med multicopter men tänkte ge det ett försök så jag köpte en AQ-600 som var färdig att bara montera in mottagare i men nu till mitt problem, jag har ingen aning om vart mottagaren och fartreglagen ska kopplas in på kortet! Modellen är köpt från Throttlestore i Norge och det är samma som finns hos hobbyking det fans iingen info i "manualen" så min stora fråga är kan någon vänlig själ tala om för mig vart jag ska koppla in mottagare och fartreglagen och om det här kortet är något att satsa på eller om jag ska köpa nytt tex NAZA LIGHT? Med i paketet fanns en cd med PDF:er på kinesiska och några programmfiler från NAZA. Jag bifogar bilder på det hela.

Tack så mycket för ev. hjälp och tips på förhand.

Mvh / Björn.

40816
40817

Stiffe
2013-09-10, 23:14
Fattar inte riktigt på skivan är det DJI filer men vad är kortet för något ??? skulle DJI filerna funka på kortet ??

FinnbyFraggel
2013-09-11, 13:48
Hej

Jag tittade just på Throttlestore webbsida och den quad du köpt och om det är medvetet eller inte så stavas Wookong med bara ett (1) O och det kortet du har har inget skal och vad jag vet så har alla DJI:s kort en plastlåda runt sig.
Så frågan är om du fått nån skum kopia på ett DJI-kort.
Om du ansluter kortet till datorn borde det presentera sig och sen kan du utgå från det namnet och söka vidare.
/Jonas

Craschmaster
2013-09-11, 20:54
Tack för svaren, jag ska prova koppla upp kortet till datorn och se vad som händer. Den enda markering/text som finns är siffrorna 3312??? Återkommer när jag har sett vad datorn säger.

/ Björn.

FinnbyFraggel
2013-09-11, 21:53
Det man kan se på bilden är att du har en rad med "input" vilket ska vara från mottagaren och den sidan som heter "output" är alltså till fartreglagen.
Gissningsvis ska du ha texten läslig och då är kanal 1 längst upp och fartreglage 1 längst upp på andra sidan.
Motor 1 är den som sitter uppe till vänster i en X-konfiguration och 2 är uppe till höger, 3 nere till höger, 4 nere till vänster.
Motor 1 och 3 ska snurra medurs och 2 och 4 moturs.
Om du börjar med att koppla in fartreglage 1 och mottagaren på kanal 1 så borde det starta, det är oftast plats 1 som spänningsmatar kortet / mottagaren så händer inget prova att börja räkna från andra hållet på kortet.

/Jonas

berthrsd
2013-09-12, 14:46
Det man kan se på bilden är att du har en rad med "input" vilket ska vara från mottagaren och den sidan som heter "output" är alltså till fartreglagen.
Gissningsvis ska du ha texten läslig och då är kanal 1 längst upp och fartreglage 1 längst upp på andra sidan.
Motor 1 är den som sitter uppe till vänster i en X-konfiguration och 2 är uppe till höger, 3 nere till höger, 4 nere till vänster.
Motor 1 och 3 ska snurra medurs och 2 och 4 moturs.
Om du börjar med att koppla in fartreglage 1 och mottagaren på kanal 1 så borde det starta, det är oftast plats 1 som spänningsmatar kortet / mottagaren så händer inget prova att börja räkna från andra hållet på kortet.

/Jonas

Motornumrering skiljer från tillverkare till tillverkare, så det är inte säkert att ovanstående stämmer... Hur stort är kortet? Det enda jag är hyffsat säker på är att det inte är ett DJI-kort...

Edit: Gissar på att det är någon form av Multiwii?

Craschmaster
2013-09-16, 01:40
Hej.
Kortet är 50*50 mm, har skaffat mig NAZA Lite med GPS som jag har monterat på min quad och har lagt det mystiska kortet lite åt sidan för framtida projekt.

Mvh / Björn