handdator

Visa fullständig version : Immersion 600mW och dominator



Kenneth E
2013-09-14, 14:45
Idag slog jag mitt personliga rekord 7km bort och 1300m högt.

Längden blev begränsad av att jag flög rakt in i ett moln 7 km bort och då försvann samtidigt videosignalen och kom inte tillbaka förrän jag kom ut och tillbaka igen(RTH).

En kanon dag för FPV idag
Ken

Halcon
2013-09-14, 14:58
Grattis! 7km är duktigt långt - var det med "capirinihianen" eller vad den heter?
Dags för 1,3 sändare snart??


Idag slog jag mitt personliga rekord 7km bort och 1300m högt.

Längden blev begränsad av att jag flög rakt in i ett moln 7 km bort och då försvann samtidigt videosignalen och kom inte tillbaka förrän jag kom ut och tillbaka igen(RTH).

En kanon dag för FPV idag
Ken

Kenneth E
2013-09-15, 09:52
Tackar, hade nog gått att mjölka in mer distans om jag hade lämnat molnhöjd. Problemet jag har är att det ät dj..ligt svårt att träffa rätt med antennen, står och nickar och vrider på huvudet för att få bästa bild.

Jo det var med Caip. ??? kan fortfarande inte stava till det.
Jag har 1.3 liggande som väntar på att få bli installerad, men skall först kolla max gränsen för 5.8, tror att 10km är möjligt men frågan är om batteriet klarar det. Det var på gränsen vid 7km att komma hem, OK då hade jag motvind hem.

Börjar bli vass på att navigera också, med hem pilen och kompass riktningen kan man flyga i en ganska rak riktning, för att sedan dra av 180 grader vid hemfärd.

http://www.youtube.com/watch?v=SORRP2ouwPE

Ken



Grattis! 7km är duktigt långt - var det med "capirinihianen" eller vad den heter?
Dags för 1,3 sändare snart??

Smajly
2014-02-11, 09:09
Några månader gammal tråd.. men.. videon visas inte? E de bara hos mig den inte funkar?
Andra fungerar att se... dock inte denna..

Går inte heller om jag trycker upp den på youtube..

Kenneth E
2014-02-11, 09:38
Nej du har rätt.

Originalet fungerar inte i heller, men youtube annonserar tekniskt fel. Prova igen senare.
Med samma utrustning och nya batterier i planet hade jag bättre bild och räckvidd upp till 11 km.
Ken

Smajly
2014-02-12, 22:26
Ska försöka om några dagar igen..

Får man fråga lite?
Dominator brillorna du kör med.. är det dom som HK kallar 3rd Generation?
Och sen ImmersionRC 5.8Ghz Audio/Video Transmitter??
Vad har du för antenner på grejorna och vad kör du för mottagare till brillorna?