handdator

Visa fullständig version : Bygget börjar ta form



FinnbyFraggel
2013-09-15, 17:54
Nu är bygget av en Hobbyking frame V1 i stort sätt klart.

40844

Har en KK2 kontroller som just nu har FW 1.2 men den ska få 1.5 i veckan och sen ska det prov flygas :-)
Tanken är att det medföljande kamera fästet ska modifieras med ett roll-servo eftersom KK2 kan styra det också med FW 1.5 och sen monteras mellan dom främre armarna.
Batteriet kommer att sitta mitt under där det medföljande kamera fästet är tänkt att sitta, jag vet inte var dom tänkt att man ska montera batteriet, men teoretiskt skulle det gå att lägga där jag monterat KK2 kortet och sen hänga kortet under kupolen men jag tyckte inte det var någon bra lösning så jag valde att flytta kamera fästet i stället.
Återkommer efter FW uppdatering och första provturen när vädret tillåter, det har blåst höst vindar ute hela helgen

/Jonas

FinnbyFraggel
2013-09-20, 22:47
Första flygningen avklarad, den började med att den wobblade ganska kraftigt i roll men efter att jag sänkt gain så blev det bättre.
Sen kändes den väldigt seg, som att den stretade emot i både roll och pitch i AL läget, ska man sänka i 'Limit' i PI-editor eller i SL-menyn för att få den att svara lite mer på input?
Det hela slutade tyvärr med ett trasigt landningsställ då jag inte lyckades parera en kastvind vid landning, vilket inte är helt förvånande eftersom landningsstället är väldigt klent...
Stället är nu limmat och håller förhoppningsvis ett tag till...
Ska nog konstruera nån bättre variant på landningsställ som ska vara löstagbart för att underlätta transport.

Hoppas få lite tid över i helgen för fortsatta justeringar och flygningar :-)

/Jonas

Henke80
2014-06-20, 06:45
Hej Jonas.

Hur har det gått med landställ och finjusteringar?

Fick du reda på vart accen skulle placeras?

Mvh Henrik