handdator

Visa fullständig version : Hjälp med FPV utrustning..



fmxdanne
2013-09-22, 20:22
Hejsan.. har varit intresserad av FPV ett bra tag och tänkte nu försöka slå slag i saken. Vill höra med er som kan vad jag behöver för hyffsat bra grejjer för lyckade fpv flygningar.. Det jag har att jobba med än så länge är en quad 450 storlek, och en gopro 3 black.. Är fatshark att rekomendera? isf vilka? vilken videolänk för hyffsad räckvidd?

Jesper Carlbring
2013-09-22, 20:51
Det absolut enklaste och mest prisvärda tycker jag är ett Fatshark Predator V2 kit. Kostar runt 280$ för ett komplett paket med allt du behöver. Sedan finns det givetvis mycket bättre grejer, men då kostar det också. Jag är jättenöjd med mina.

fmxdanne
2013-09-22, 22:22
ok.. alla tips är bra!.. jag har suttit hela kvällen här nu och tittat runt på olika alternativ.. setupen jag funderar på att klicka hem är Fatshark dominator, 5,8ghz modul, Immersion 5,8ghz transmitter, och så hitta jag en kabel som passar som video ut från min gopro och med passande kontakt till immersion transmittern.. va tror ni om denna videolänk?

Impulze
2013-09-22, 22:46
Har dominator och jag är grymt nöjd med dom. En sådan videolänk funkar nog bra, skaffa nå bra antenner bara. Förresten, hur många mW är sändaren på?

Har en 5.8 modul passande till dominator som jag aldrig använt...

//Matte

fmxdanne
2013-09-23, 05:30
Jo verkar va sjyssta grejjer! Antenner tänkte jag byta med! Den ligger på 600mV.. Ok va är det för modul? Skicka gärna länk! Kanske tillsalu?:) köper gärna ett par dominator med begagnade om någon har?

Impulze
2013-09-23, 10:34
Det är passande Modul för dominator, 5.8ghz. Skicka ett pm så löser vi det.

//Matte

wrep
2013-09-23, 13:46
Jag köpte ett sånt här kit:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__28750__FatShark_AttitudeSD_FPV_Headset_System_w_ 5_8G_TX.html

och sådana här antenner:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__27750__ImmersionRC_5_8GHz_Circular_Polarized_spi roNet_Antenna.html

Det funkar jättebra.. 250mW sändare räcker långt. Jag körde 1,8 km med min quad igår utan större problem