handdator

Visa fullständig version : RMRC 200mW 1.2



Kenneth E
2013-09-28, 21:32
Då har jag provat min nya 1.2 vtx.

Installerad på Tbs caip och ut med 5.8 600mW immersion.

Med standard pin antenn vilket de rekommenderar att vtx används med, på vrx standard pinne antenn.

Resultat, små störningar vid vissa vinklar annars helt klar bild upp till 1100 m avstånd på 100 m höjd, där också bilden försvinner. Höjd som jag klarade med vrx antennen rakt upp var 350m innan bilden blev suddig.

Provade med samma original antenn på vtx och bytte ut vrx antennen till clover. Helt klar bild tills 1300m avstånd på 100m höjd, kanon bild även på 600m höjd.

Slutsats, då RMRC mätte upp dem till 150mW tycker jag att de fungerar ok för flygning på nära håll, och dessutom inga problem med att flyga bakom träd eller byggnader utan att tappa bilden.

http://youtu.be/yuDKbxzC15s

Rekommenderas
Ken

Skutte
2013-10-05, 12:32
Har du en 5.8 imerssion över nu eller ?
Skulle behöva en till.

Utöver det har jag lite strul att få min Cap att flyga, är lite dåligt balanserad CG strul osv.

2 krascher hitills. :(

Flahultarn
2014-08-21, 12:02
Då har jag provat min nya 1.2 vtx.

Installerad på Tbs caip och ut med 5.8 600mW immersion.

Med standard pin antenn vilket de rekommenderar att vtx används med, på vrx standard pinne antenn.

Resultat, små störningar vid vissa vinklar annars helt klar bild upp till 1100 m avstånd på 100 m höjd, där också bilden försvinner. Höjd som jag klarade med vrx antennen rakt upp var 350m innan bilden blev suddig.

Provade med samma original antenn på vtx och bytte ut vrx antennen till clover. Helt klar bild tills 1300m avstånd på 100m höjd, kanon bild även på 600m höjd.

Slutsats, då RMRC mätte upp dem till 150mW tycker jag att de fungerar ok för flygning på nära håll, och dessutom inga problem med att flyga bakom träd eller byggnader utan att tappa bilden.

http://youtu.be/yuDKbxzC15s

Rekommenderas
KenHar du använt den här VTxen mer? Fortfarande rekommendabel? Provat klöver/SPW? Och vad har du för flygbar räckvidd med den? Jag vet att det beror mycket på setupen men ändå, vore intressant att veta...

Kenneth E
2014-08-21, 17:47
Jo Jag kör med denna Vtx nästan varje dag, det är bara det att denna veckan är jag på kurs och kunde inte ta med den på oktan. Jag flög med den på MFK Skilling meeting om jag nu träffade dig där!
Med klöver kommer jag lätt ut till cirka 1000m och med Helix så långt att batterierna inte räcker.
Den är lite svag bakom skog, vi har en skog vid fältet som är cirka 50m djup väldigt tät granskog och det går att flyga längst marken bakom den, dock med dålig bild men det går.
Fördelar, liten, drar lite ström, verka störa väldigt lite . Köp

Till flygplan hade den haft stor räckvidd och galant klarat LOS flygning.
Ken

Flahultarn
2014-08-21, 20:42
Nej, jag hade ingen möjlighet att dyka upp i Skillingaryd den helgen, tyvärr.

Låter trevligt med 200 mW:aren. Hittade den här 300 mW:aren på Rangevideo
47203
(http://www.rangevideo.com/en/13-ghz/334-3ghz-300mw-audiovideo-transmitter-module.html), som ser lika smidig ut men jag vet inte om den bygger på samma komponenter. Aningens mer styrka som nog egentligen inte betyder något. Vet du nå't om den?

Kenneth E
2014-08-21, 21:25
Nej, den har jag inte testat.
Men kommer testa en 100mW på nästa fpv flygplan med antenn tracker.

Elflygarn
2014-08-21, 21:46
Körde den vtxen på lilla quaden tills jag lyckades knäcka kontakten på den. Fungerar bra annars, trevligt format på den.